Peugeot 207 gefacelift

kleurenlogo Eind van deze zomer komt de Peugeot 207 helemaal herboren uit de kliniek. Deze topper werd voorzien van wat botox en is hier en daar wat strakgetrokken. Het resultaat: fijn! De enorme leeuwenbek die Peugeot op al zijn modellen doorvoerde, oogt nu iets minder schreeuwend en dat vind ik beter passen bij een elegant merk als Peugeot. De ‘oogjes’ bleven mooi amandelvormig.

peugeot-207-modellijn-2009

Behalve een nieuw front kreeg de 207 een aantal in kleur gespoten en verchroomde carrosseriedelen en nieuwe achterlichten met lichtdiodes (Berline en CC).

peugeot207cc

Ook zijn binnenkantje kreeg aanpassingen: nieuwe materialen, bekledingen en interieuraccenten die de elegantie en het comfort moeten benadrukken.

peugeot-207-int

Zijn hartjes (de motoren) kregen ook een nieuw impuls en zijn nu nóg schoner, er is bijvoorbeeld een speciale eco-versie die slechts 99g CO2 uitstoot met onder andere een schakelindicator.
De 207-familie is er in de smaken: Berline (3- en 5-deurs), de SW (stationwagon) en SW Outdoor (met ‘avontuurlijke’ inslag), de CC (nummer 1 onder de Coupé-Cabriolets in Europa!)

peugeot207sw

Leuke nieuwtjes voor mensen die nu willen kopen: de Peugeot 207 is gemiddeld 500 euro (Berline) tot 400 euro (SW) voordeliger geworden. Daarnaast profiteert de Berline 1.4 (75pk) van het gunstiger energielabel en daarmee komt de driedeurs 207 XR 1.4 75pk op 13.295 euro.

peugeot-207-modellijn-20091
(De rode op deze foto is de RC en helaas komt die (nog?) niet naar NL.)

Als smaakmaker is er de Première, een speciaal introductiemodel met standaard geïntegreerd radio/CD/navigatiesysteem met kleurenscherm, lichtmetalen velgen, airco, cruise control, chromen sierlijsten en aluminium grille. De 207 Premiere-editie is er als Berline en SW en heeft een vanafprijs van 18.400 euro.

De nieuwe 207 staat half augustus 2009 in de Nederlandse showrooms.

16 Comments on “Peugeot 207 gefacelift

  1. Ik loop ook al een hele tijd niet meer echt warm voor de groteske vormgeving die Peugeot hanteert.
    De laatste echt mooie Peugeot is in mijn ogen (en in die van vele anderen) de 406 Coupé.
    Hoewel de allernieuwste CC (309?) fraaier is dan z’n voorganger vind ik nog steeds dat het cabriogevoel teveel onderdrukt wordt.
    Windschermpjes, voorruit tot over je kruin, airscarf (of hoe noemt Peugeot het?)… WTF!?
    Ik wil de paar haren die ik heb laten wapperen in de rijwind! Maar dat is een heel ander verhaal…

  2. Amandelvormige ‘oogjes’ mag bij deze het understatementvan het jaar heten… die dingen zijn zowat net zo lang als de motorkap. Kennelijk hebben ze daar nog steeds niet door hoe je een auto door de voetgangersveiligheidstest (3x woordwaarde) loodst zonder dat hij de neus van Cyrano de Bergerac krijgt en moeten die megakoplampen samen met barokke neuspartijen één en ander verbloemen. Tja, en als de proporties dan toch zoek zijn teken je voor de rst van de auto ook maar wat extra lijntjes om het spannend te maken. Een facelift die de auto’s marginaal minder drakerig maakt helpt dan ook niet echt meer…
    Wat mij betreft heft Peugeot met onmiddelijke ingang zijn ‘Centre Style’ of hoe dat daar ook mag heten op en gaat het weer lekker winkelen bij Pininfarina.

  3. Hihi. Je bent me d’r een Eric. 😉 Goed verwoord hoor. Zoals al eerder gezegd: dat mag ik graag zien op deze site.

  4. @Viola
    Metafoor Viola, metafoor 😉
    En die metafoor slaat trouwens alleen op de auto, niet op de mensen die ermee rijden.

  5. Eh, nou de ring is dan in dit geval toch een Peugeot? En dus staan de apen in jouw praaachtige metafoor voor de mensen die Peugeot rijden, toch? 😉

  6. De op zichzelf wel mooie peugeot kenmerken, als je bv naar dat achterlicht kijkt, op zichzelf is dat mooi vormgegeven, en op een erg grote auto zou het mooi staan, maar hier past het totaal niet. (evenals bv die koplampen) en de aap is dat klein lomp carrosserie ding.

  7. Ik weet precies wat voor een auto dit is…. Het is gewoon een auto. Het is een “het gaat wel” auto. Het 206 trucje (grote grille, katteogen) is een beetje uitgewerkt. En die uiterlijke kenmerken groter maken helpt ook niet echt. De 206 was een mooie auto. Zo ook de 406 coupe. Maar dit? Kom op Peugeot tijd voor een revolutie.

  8. Ik ben het helemaal eens met Eric: Peugeot’s afscheid van Pininfarina was de grootste blunder die ze ooit konden maken.
    Plots werden de auto’s lomp en grotesk, met verkrampt grijnzende grimassen in plaats van goed ogende smoelen. Met vette reten in plaats van mooie kontjes.
    Zelfoverschatting? Misplaatst Frans patriottisme? Of een combinatie van beide?

  9. Peugeot is wat mij betreft de weg meer of behoorlijk kwijt. En het lijkt er met elk nieuw model niet bepaald op te verbeteren. Te veel plastiek, te grote lichtblokken, lichtblokken die meer op de flanken staan dan op de neus en achterkant, overdesign, etc. Erg jammer.

  10. Laat ik hier even tegen de stroom in varen: Ik vind de 207, ook na deze facelift, de mooiste auto uit zijn klasse. Op de vele andere modellen vind ik de Peugeot-muil net zo lelijk als jullie, maar op de 207 staat dit wonderwel goed, in mijn ogen. De grootste muil van voor de facelift vond ik zelfs het mooist…
    Dat wilde ik maar even gezegd hebben.

Leave a Reply to BART! Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*