Avanti Magazine is uit!

Voor de liefhebbers van (auto)magazines onder jullie: de nieuwe Avanti ligt inmiddels in de winkels. Het tijdschrift ‘Powered by Autovisie’ is een glossy die nu voor de tweede keer is verschenen en zoomt niet alleen in op auto’s, maar ook op de mensen erachter. Op gepassioneerde mensen, op mensen met een verhaal.

Cover Avanti

De makers willen in 2010 door met het blad en ik vind dat het – na het verdwijnen van bijvoorbeeld GTO – zeker een plekje in het schap waard is. GTO ging wat dieper in op technische zaken en was dus meer voor de autoliefhebber die daar ook echt op gebrand was. Maar dat doet Autovisie natuurlijk al en dus is Avanti, dat gemaakt wordt door dezelfde redactie, meer een blad voor de levensgenieter die niet alleen graag over auto’s maar ook over lifestyle leest.

Patrick Dempsey

Vergelijk je het met bijvoorbeeld Carros, dan zie je dat de redactie van dat blad toch vooral blijft vasthouden aan de oude formule en daarmee aan de oudere lezer. Het blad verandert niet en wordt volgeschreven door slechts een paar mensen. Dat zie je eraan af, het komt wat stoffig over al vind ik de fotografie vaak wel mooi. Avanti is in ieder geval een stuk verfrissender. Ik vond het eerste nummer (waarvoor ik een interview met Jan Lammers maakte) nog wat ‘zoekerig’ in z’n vorm, dit tweede nummer steekt al een stuk beter in elkaar. Voor de nieuwe schreef ik een artikel over Patrick Dempsey en ging tevens op bezoek bij Jos Verstappen en interviewde hem.
Avanti ligt nu in de kiosk voor 4,95. Veel leesplezier!

18 Comments on “Avanti Magazine is uit!

  1. Hm, vond zelfs GTO soms nog iets te fel de lifestyle richting uitgaan. Met telkens hun reisreportages en vaak ook gadgets in de kijker. Vond het verdwijnen ervan wel spijtig, vooral het wagenpark dat ze bij elkaar kregen en de foto’s die ze ervan maakten deden mij het magazine kopen. Vond de tekst vaak diepgang missen en eigenlijk nog niet technisch genoeg…

    Indien Avanti ook in de Belgische rekken gaat liggen probeer ik het misschien wel eens uit. Zeker het artikel over de jaren ’50 en ’60 met (alvast) de 300 SL spreekt me wel aan.

  2. Inderdaad, dat lifestylegedoe trek ik ook niet echt. Kijk wel weer uit naar je artikelen; ben vooral benieuwd wat je Verstappen hebt weten te ontfutselen… 🙂

  3. @KR: mwah, er staan 4 pagina’s met spullen in. Maar wel leuke spullen, dus geen Lambo-ballen. Voor de rest ook mooi kijk- en leeswerk.

  4. Mwah, dat heeft tenminste nog zijdelings met automobilia te maken. 😉 Ik bedoel meer pagina’s vol met horloges, overjarige corpsballenregalia, gadgets in de categorie ‘als het maar duur is en nergens toe dient’ en golfresorts in een of andere exotische locatie (als je te oud bent voor een fijn potje ehm… romantiek dan ga je golfen 😛 :D) . Als ik daar bovengemiddelde interesse in had kocht ik wel een generiek ‘mannenblad’.

  5. Oh, en natuurlijk de onvermijdelijke BN’er die sowieso weinig te melden heeft en al helemaal niets van belang over auto’s en autorijden…

  6. Als het maar vier pagina’s met racebanen, motorhelmen, trackdays, mooie autoboeken en -modellen zijn… dan màg het van mij. 😉

  7. Het is een koffiemakertje, een whisky, een racefiets, een blender, een nwe bar, straatnaamborden, wekker… telefoon, schoenen, horloge, nog meer horloge, nog meer schoenen, een luggie en een helm… Moet ik nu dekking zoeken?

  8. Ach, in een doos bonbons zijn ook niet alle bonbons even lekker.. Maar toch eet ik graag chocolade en lees ik graag autobladen allah Avanti, Carros en Topgear. De laatste 2 met name door het (totaal verschillende) creatieve taalgebruik. Avanti heb ik het vorige nummer van gelezen en deze lijkt me ook wel wat.

    @Carwoman: had je niet liever Patrick Dempsey geinterviewd en over Jos geschreven ipv andersom? 😉

    • @VBH: ja, maar er was denk ik meer eer te behalen tijdens een interview met Jos dan tijdens een interview met Patrick Dempsey. Ik denk dat ik van een interview met Dempsey niet veel meer had kunnen maken dan wat ik nu heb gedaan, die man is al helemaal plat-geinterviewd. Maar uiteraard had ik hem graag eens live in de ogen gekeken. Ik had de kans om hem twee minuten op Le Mans te interviewen, maar dat was niet genoeg voor me, dus ik zei ‘nee’ 😉

  9. Als ik het blad zie liggen ga ik het zeker proberen. Ik vond GTO helemaal de bom, al mocht het soms inderdaad nog wat technischer en de lifestyle meuk wat minder of toch op zn minst wat specifieker. Bedankt voor de tip. 😉

  10. Viola, ik denk dat je niet eens 1 zinnig woord zou kunnen zeggen als je Patrick voor je neus had. Of dat je de eerste 5 minuten voor je uit zat te staren, waardoor je timeslot al bijna voorbij was. Maar dat zullen meer vrouwen hebben (niet meisjes, maar vrouwen, he).
    Er is denk ik niet echt een markt voor dit soort bladen. Autoweek, -visie en -kampioen, in die volgorde, beheersen de markt. Ik vind Carros een welkome aanvulling met een duidelijke niche keuze en moooooie foto”s van die bolides. Misschien nog meer spraakmakende interviews om de autofiele aard van bekende en markante personen verder uit te lichten zou leuk zijn.
    Kijk maar naar de glossies, die komen en gaan ook geregeld en sommigen overleven het nulnummer niet eens. Nederland is gewoon niet klaar voor een exclusivo.
    Dus om Avanti te laten slagen, denk ik dat er regelmatig bekende en markante personen uit binnen en buitenland geinterviewd moeten worden. Ze moeten wel in het nieuws zijn, of moeten iets nieuws brengen. Koppel daaraan een spraakmakende fotoreportage met aparte invalshoeken, detail foto’s of met een persoonlijke tintje, maand in maand uit. Dan moet het helemaal goed komen. En als klap op de vuurpijl een combi met een tv programma als Bij ons in de PC of BV, Villa Felderhof, TV-show (dus geen commerciele, of als het moet zo’n programma van Harry Mens), opgezet als De jakhalzen in DWDD).
    Kan je nagaan ik heb het blad niet eens gelezen, laat staan gezien.
    Met de groeten aan Ton.

    • Pfft, Joop. Je kent me niet, dat is duidelijk. Ik ben geen bakvis die zijn idool zou interviewen skattie. Wat Avanti betreft: daar valt veel over te zeggen, maar er komt meer bij kijken dan wat jij hier zegt. Het komt een beetje over als ‘beste stuurlui staan aan wal’.

  11. Viola, het is gewoon een “visie”, ideeen spuien, discussie aanwakkeren (misschien dat Ton ook meeleest). Ik had gehoopt dat deze “reacties op nieuwtjes” daarvoor geschikt was. Ik heb niet gezegd dat het een slecht blad is.
    Wat dat andere betreft, Don’t take it personal. Ik ben een beetje zijn status zat. Was vroeger met Brad Pitt net zo. Hij hoefde alleen maar te verschijnen in film of levende lijve of vrouwen vielen flauw. Wel knap van hem, maar zal wel jaloezie zijn …

  12. @Joop: volgens mij maakte jij het persoonlijk hoor, je spreekt me zelfs persoonlijk aan in de eerste zin.
    En mocht je Ton je ideeen willen geven, dan kun je hem denk ik het beste bij Autovisie mailen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*