Ford Mondeo blijkt verkooptopper

Vorig jaar kreeg hij meerdere titels waaronder de ING ‘Leasecar of the year’ (een verkiezing waarbij ik als jurylid mocht dienen). En inmiddels zijn er sinds zijn lancering zomer vorig jaar ruim 13.000 Mondeo´s verkocht in Nederland. De Ford Mondeo is vooral geliefd als zakenauto omdat hij aantrekkelijk is qua fiscale waarde, een gunstige restwaarde heeft en lage exploitatiekosten. Deze combinatie van factoren resulteert in gunstige leaseprijzen. Zo’n 70% van de in Nederland verkochte Mondeo´s wordt zakelijk ingezet.

De zakelijke rijder blijkt opvallend vaak te kiezen voor de luxe Titanium-uitvoering (75% van de verkoopmix) en voor het Business Pack, dat bestaat uit een geavanceerd DVD navigatiesysteem met touchscreen, Bluetooth telefoonverbinding, Voice Control en parkeersensoren rondom. De Wagon is veruit het meest populair onder de Mondeo-rijders, want 70% kiest voor deze ruime stationwagon, terwijl 20% van de Mondeo kopers kiest voor de 5-deurs hatchback en 10% voor de 4-deurs sedan.

Hans Schep, algemeen directeur van Ford Nederland, is uiteraard erg blij over het succes van de nieuwe Mondeo: “Dit model heeft altijd een belangrijke rol in ons modelportfolio gespeeld. Het nieuwe type spreekt met z´n Kinetic Design niet alleen bestaande Ford-rijders aan, maar wij zien een toenemend aantal rijders van andere merken, dat overstapt naar Ford en de Mondeo.”
Schep: “De enorme vraag in geheel Europa heeft onze Mondeo fabriek voor grote uitdagingen gesteld en deze draait sinds de introductie op topcapaciteit. Dit heeft in een aantal gevallen geresulteerd in langere levertijden. Wij zijn verheugd dat de levertijden van deze zeer succesvolle Ford inmiddels weer zijn teruggebracht naar het normale niveau van 8 tot 12 weken.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*