Top 3: Mooiste Vrouwenauto’s
Ik vind het altijd heel verstandig als fabrikanten foto’s met vrouwen achter het stuur in hun persmappen stoppen. Er zijn namelijk veel auto’s die vrouwen beter ‘staan’ dan mannen. Voor het gemak noem ik ze hier even vrouwenauto’s, maar ik bedoel er in dit geval niet de kleintjes mee. Nee, ook sommige sportwagens komen gewoon beter uit de verf met een dame achter het stuur.
Hier mijn Top 3:
1. Porsche Cayman
(Foto: David de Jong)
Het is mijn favoriete Porsche (ja, sorry ik val in herhalingen) – ooit zal er hier een voor de deur prijken. Omdat ik nu eenmaal voor mooi gelijnde auto’s val, is het in eerste instantie zijn vorm die me aantrekt. Vooral de gewelfde heupen vind ik geweldig. Veel mooier dan die omlaag lopende van de 911, veel ‘gespierder’ dan de brede van de Boxster. In de tweede plaats vind ik het met afstand de lekkerst rijdende auto die ik ooit onder mijn billen heb gehad. Ik had de eer om hem niet alleen diverse malen op asfalt, maar ook op het circuit te rijden. En man oh man, eh, vrouw oh vrouw wat heb ik genoten. Met dikke stip op 1. Waarom ik het een vrouwenauto vind? Veel mannen zweren toch bij de 911, veelal uit gewoonte. En omdat de Cayman goedkoper is dan de 911. Vrouwen hebben vaak een betere neus voor ‘waar voor je geld’. It’s true!
2. Mazda MX5
Dit is een auto waarin je over dertig jaar nog steeds een prima figuur slaat. Compact, snel en hij doet bepaald niet onder voor menige Duitser. Ik vind de MX5 een vrouwenauto omdat hij sierlijk en tamelijk onopvallend oogt. Gaan mannen vaak voor wat aanwezigers, vrouwen kopen een sportwagen maar hoeven er veelal niet zozeer mee te pronken. Dat heeft een reden: als vrouw trek je vanzelf al veel bekijks in een (open) sportauto. De MX5 kan bovendien doorgaan voor ‘schattig’ en veel vrouwen houden van ‘schattig’. Volgens een psychologe die ik er eens over sprak, komt dat omdat de sfeer van de auto op jezelf afstraalt. Veel vrouwen willen – bewust of onbewust – graag ‘lief’ gevonden worden, dus gaan we voor zoete (sport)auto’s.
3. Audi TT
(Foto: Raymond de Haan)
Hier zal wel weer wat discussie over ontstaan, maar zelfs na de enorm goed gelukte facelift – waarbij hij een paar jaar geleden metamorfte van een platgeslagen Kever in een classy sportwagen – vind ik dit nog steeds een auto waarin je als vrouw beter uitkomt dan als man. De reden? De TT ziet er sportief uit, maar niet agressief. Als je hem ziet opdoemen in je binnenspiegel, denk je niet: ‘Help, ik mot aan de kant’. Maar: ‘Hee, wat leuk, ik ga even opzij.’ De TT heeft manieren. En dat blijkt ook uit zijn supervriendelijke rijgedrag. Hierin kan iedereen rijden, het is easy, ook al trek je er menigeen uit bij het stoplicht, vooral in een TTS of TTRS. Ik vind ‘m geweldig in oranje, zoals hier.
Deze drie slaan de nagel op de kop. Stuk voor stuk vrouwenauto’s.
“Omdat ik nu eenmaal voor mooi gelijnde auto’s val.” Strookt vreemd genoeg niet met de plooien en lijnen van de Cayman.
Ah, les goûts et les couleurs… 😉
‘Mooi’ is bij mij niet per se ‘recht’ Pieter… 🙂
Hier hoopte ik al op toen ik doorklikte! 😀 Ik sta zelf op het punt een MX-5 te kopen. (De NB-versie, 1998-2005.) Vanavond de eerste proefrit. 🙂 Ik kan niet wachten! Veel liefde ook voor de Cayman (topfoto!!) en de TT trouwens! Spijker op z’n kop! Groetjes!
Joh, spannend Rosa! Laat me weten of je hem koopt, dan zetten we hem – met jou erin – op de site. Lijkt me leuk!
Ik hou je op de hoogte!!
Dames kom op zeg! Waarom geen mooie Corvette of een Mustang uit ’65-’67? Gewoon een mooie grote musclecar!
De TT ben ik het trouwens wel absoluut mee eens (rij zelf ook Audi 😉 ).
Groetjes Irene
@Irene: omdat die auto’s James Dean beter staan dan een vrouw.
Het is wel een dunne lijn: auto’s-die-een-vrouw-beter-staan vs. dameskappers auto’s. Vind de term: die auto staat een vrouw beter sympathieker dan dameskappers auto.