Peugeot 207CC

Oeps, I did it again… Plaisir am Fahren!Waren ze bij Peugeot in het jaar 2000 de allereerste met een kleine, betaalbare hardtop cabriolet, de 206CC, inmiddels staat zijn opvolger in de startblokken, de 207CC.

peugeot207cc-exterieur (2).jpg

Hij is leuk!Eind maart, begin april 2007 is hij in de showrooms te bewonderen en voor dit brutaal ogende topless wagentje zijn twee benzinemotoren en één dieselmotor te krijgen. Allemaal met een inhoud van 1.6 en 16 kleppen. De twee benzinemotoren zijn in 120 pk en turbo 150 pk variant en vertonen wat Duitse trekjes, ze werden namelijk ontwikkeld samen met BMW en worden ook gebruikt voor de Mini. De 120 pk-versie is er behalve met vijf versnellingsbak ook met viertraps automaat.
Dan is er een 1.6-16v dieselaar: de HDiF met ongeveer 110pk.
De nieuweling in dit gezelschap is de 1.6 16v 120pk motor die zelfs nog meer ‘plaisir am fahren’ weerspiegelt. Met zijn variabele kleptiming (VVT) is hij in bezit van een grote trekkracht dat beschikbaar is over een groot toerenbereik. Het maakt hem een echte genietersauto. Je doet het zelfs milieuvriendelijk, want alle motoren zijn matige drinkers en vervuilers.
De dakconstructie is afgeleid van die van de 206 CC maar je hoeft nu niet meer handmatige te ver- en ontgrendelen voordat je de magische topless-knop kunt indrukken. Hij doet nu alles zelf. en het luxe interieur….. oh, lala…

peugeot207cc-interieur (2).jpg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*