Fuelishness?

Voor de bomenknuffelaars en sympathisanten van de elektrische auto die hier wellicht per ongeluk verzeild zijn geraakt, vond ik deze t-shirts op deze site. Ze kosten 25 euro en zijn er alleen voor hem…

Fuelishness

Ik ben bang dat we minimaal nog wel een jaartje of tien moeten wachten/eraan werken voordat we onafhankelijk(er) worden van olie en de daarvan afgeleide producten.

Maar ook ik als autoliefhebster hoop op een manier van autorijden die het milieu minder belast. En dan wel op zo’n manier dat cruisen fun blijft. Misschien moeten we gewoon virtueel racen en de hele woon-werk-verkeer gedoe op groene elektra gaan doen. Laten we eerlijk zijn: de olieproblematiek heeft veel – zo niet alles – met geld, macht en politiek te maken. Die laatste twee mogen van mij vandaag nog afgeschaft worden. Het maakt me alleen maar 🙁 en dan moet ik 😥

9 Comments on “Fuelishness?

  1. Mee eens: woon-werk verkeer en ander beroepsverkeer op groene energie (uit algen, koeiepoep of andere ‘schone’ bronnen).

    Dan blijft er meer brandstof over om te racen (virtueel… 🙄 kom op Viola! 😉 ) en voor de klassiekers (ja, ik weet het: vervuilend!). Desnoods gooi ik een gastank achter in de Morris (maar liever niet).

  2. Ja… virtueel racen… komt omdat ik net een artikel schrijf over de nieuwe Forza Motorsport game. Die is wel zo mooi, dan twijfel ik dus of je nog wel echt moet racen…
    Maar je hebt gelijk hoor, er gaat niets boven the real thing. Al denk ik dat je in de toekomst zodanig virtueel kunt racen dat het echt lijkt. Zie de flight-simulators, zoiets zal ook beschikbaar komen als game denk ik zo.

  3. Zoiets bestaat al, ik meende ergens gehoord te hebben dat Mika Hakkinen z’n pols kneusde toen hij de McLaren F1 simulator eens wou testen.

    Toch niets gaat boven the real thing, een klimmuur gaat toch ook niet de mont-blanc vervangen? 😉

  4. … of een real doll een echte vrouw? Sorry… 😉

    Even weer terug in ‘t nette: zo’n levensechte simulator zou -net als echt racen doorgaans- vreselijk duur worden. Denk aan de hydrauliek en de software, de 360 beeldpresentatie.
    Bovendien is de geur en de atmosfeer in de pits en paddock never nooit niet te imiteren, laat staan te vervangen. Sommige dingen moet je niet virtueel willen doen, al kan ‘t.

  5. Ja, heb je die documentaire over real dolls ooit gezien? Errrug… en zielig ook die types.
    En ja je hebt gelijk hoor, niets kan op tegen de realiteit van de wereld die wij met ons eigen bewustzijn scheppen.

  6. Die docu heb ik ook gezien ja. Bizar, maar het is beter dat die figuren hun lusten botvieren op die poppen dan op echte vrouwen, toch? Dan is ‘t allemaal vrij onschuldig, hoewel toch wat onconventioneel 🙂

    Wat betreft die realiteit: ik keur virtueel niet altijd af hoor. Laatst een docu gezien over John Deere. Daar werd ‘t productieproces van combines virtueel ontworpen. Echt fantastisch!
    Maar zaken waar emotie en passie een grote rol spelen zijn volgens mijn ook over 50 jaar nog niet 100% te simuleren (je merkt dat ik wat voorzichtig ben, en niet het woord ‘nooit’ gebruik).

  7. Die (echte) auto’s blijven we dus lekker ontwerpen met onze handen in de klei op een onderlaag van PUR-schuim uit de bouwmarkt. ;)Input van huisdieren tijdens het ontwerpproces optioneel.

  8. Helemaal goed Eric. En als zo’n auto dan aan de ene kant wat korter is dan aan de andere, so be it.
    En ja, dat bestaat echt: de eerste serie van de Bitter SC had er last van. De Italianen die ‘m bouwden namen ‘t niet zo nauw blijkbaar… Scheelde een paar centimeter!
    Alleen zo’n verhaal is al een goede reden om auto’s met de hand te blijven ontwerpen en het liefst ook bouwen, ik denk aan de Ferrari’s die Alwin Hietbrink bouwt, of in serie: Morgan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*