Volkswagen en Volvo het creatiefst

De jaarprijzen voor creativiteit in interactieve communicatie, de SpinAwards, gingen dit jaar naar Pon’s Automobielhandel en naar Volvo. De Volkswagen-importeur won de gouden web-Oscar in de categorie ‘Beste Design’ met de muziekquiz ‘Volkswagen Drive In: Het geluid van 60 jaar Volkswagen.

Deze quiz liep van eind 2007 tot begin 2008 en draaide om achttien liedjes uit de popgeschiedenis die passen bij verschillende Volkswagen-modellen door de jaren heen. Hij werd gemaakt door het bureau Achtung! Volgens de jury blonk de uiting als enige op alle onderdelen van het design uit en bovendien versterkten sounddesign en visueel design elkaar op een prachtige manier. Volvo won een zilveren SpinAward voor het Internetspel The Hunt in de categorie: ‘Beste gaming concept’. Het spel, dat draaide om de XC90, werd gemaakt door Volvo’s vaste interactieve reclamebureau Euro RSCG 4D.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*