Verband kledingstijl en favo automerk

Uit onderzoek van het GfK Panel Services onder 5000 heren is een verband aangetoond tussen de kledingstijl en het favoriete automerk. Duh, denk ik dan. Dat was toch allang bekend? Maarja, dat heb je wel meer met onderzoeken, al vind ik deze uitslag nogal vreemd.

In elk geval kiest de ‘klassieke man’ (vijftigplussers met jeansmaat 40 en groter waarvan twee op de drie het liefst met hun partner winkelt) voor Opel. Dat had ik niet verwacht, hier had ik eerder iets van Jaguar of Volvo verwacht. In elk geval een premiummerk want deze groep heeft over het algemeen wat te besteden. Komt wellicht omdat gemiddeld veel mensen Opel rijden, dan krijg je automatisch hoge scores in dit soort onderzoeken.

Vervolgens hebben we de ‘street’ man (zwerver? Nee, we hebben het hier over een 12- 29 jaar oude jeansmaat 32 en kleiner dragende man die veelal alleen shopt). Die houdt volgens dit onderzoek van Ferrari, Uhu… En rijdt waarschijnlijk zelf op een fiets of in een oud barrel.  

Dan is er de ‘moderne’ man (12 – 39 jaar,  jeansmaat kleiner dan 32 die zowel met als zonder partner shopt) en die schijnt voor Audi te gaan. Als lease-bak? Ik zie hier meer een VW man voor me die wellicht wel graag een Audi wil rijden. Enniewee, het zal allemaal wel.  

Ik zal in mijn vriendenkring eens onderzoek doen naar kledingmerk en automerk, volgens mij is dat lachen want kun je er geen peil op trekken.

8 Comments on “Verband kledingstijl en favo automerk

  1. Een vriend van mij rijdt een Cee’d Sporty Wagon. Hij is 25 en werkt voor een Internationaal gerennomeerd en bekend jeansmerk.

    Maakt hem dat representatief voor de kopers van die auto? Ik denk het niet.

  2. Daar klopt ook niets van. Ik bedoel ik ben 28, shop alleen, en ben wel in voor een Ferrari. Maar ik rij geen fiets en zeker geen oud barrel.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*