SMM neemt Auto Trader over

Sanoma Uitgevers heeft Auto Trader gekocht. Met deze actie wil Sanoma zijn positie in de particuliere automarkt verstevigen. Men wil consumenten zoveel mogelijk van dienst te zijn binnen specifieke interessegebieden. De automarkt is er een van.

Sanoma is bijvoorbeeld uitgever van AutoWeek, Formule 1, Truckstar, Moto ’73 en Motor. Verder organiseert het festivals. Eric Ariëns, uitgever automotive van SMM, zegt in Adformatie Online: “Een occasionsite, zoals die van Auto Trader, ontbrak binnen ons portfolio. Auto Trader en AutoWeek vullen elkaar goed aan. Online werken we al jaren samen. Die samenwerking wordt dus nog inniger.”

Auto Trader werd in 1992 als eerste Nederlandse occasionmagazine opgericht. Er werken 68 mensen en de omzet was vorig boekjaar ongeveer 9,5 miljoen euro. European Auto Trader is uitgever van Auto Trader, Classic Trader, Motor Trader, Transport Trader en Caravan & Camper Trader in de Benelux. Auto Trader claimt een van de grootste occasions sites te zijn met een miljoen unieke bezoekers per maand.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*