Audi A6: nu nog knapper

 Directrices en andere carrierelady’s van Nederland: opgelet! Audi heeft haar zakenlimousine A6 nog knapper gemaakt. Ik vraag me altijd af hoeveel vrouwen nu zo’n auto op hun naam hebben of er een leasen. Graag ontvang ik verkoopaantallen aan vrouwen van Audi! Ik vermoed dat het er in Nederland hooguit twintig zijn. Wat denken jullie?

In elk geval kreeg deze limousine een nieuwe singleframe grille, andere luchtinlaten en mistlampen en er loopt een fraaie aluminiumstrip over zijn flanken.

 

Zijn kofferdeksel kreeg een mooie vouw en je blikken worden op die derriere ook nog vastgehouden door tweedelige achterlichten met LED-technologie. Zijn bumper kreeg een chroomstrip en een diffusor.

 
Stil is het ook in de A6, want de Ingolstadters hebben het geluidsniveau verder terug weten te dringen. Ook is het instrumentarium beter afleesbaar en werden er allerlei chroomaccenten en omlijstingen toegevoegd. Een fijne keuze is het S line-sportpakket, met het-kwijlen-waard 18 inch wielen, een met 30 mm verlaagd onderstel en een speciaal exterieurpakket. Binnenin zit je dan in sportstoelen.

 

Ik ga de motoren niet allemaal opnoemen, maar er zijn er tien: zes benzinemotoren en vier diesels waarbij je kunt kiezen uit handgeschakelde versnellingsbak, tiptronic of multitronic en aandrijving op de voorwielen of alle vier de wielen.
Wel noemenswaardig is de nieuwe V6 3.0 TFSI met compressor die 290 pk levert en een koppel van 420 Nm als je ‘m tussen 2.500 en 4.850 rijdt. Hij is getrouwd met de tiptronic transmissie, doet het met quattro aandrijving en accelereert in 5,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en haalt een (begrensde) topsnelheid van 250 km/h. Een matige drinker is hij ook: 9,5 l/100 km.

3 Comments on “Audi A6: nu nog knapper

  1. Ik ben benieuwd hoe deze wagen er in het echt uitziet. Het huidige model vind ik een protserig, vet ding met vreemde lijnen en grove vormgeving. Op de foto’s staat is een grijs exemplaar, dat toont altijd wel, maar hoe is hij bv. in het blauw? Ik zal eens opletten..
    Ben niet in de race, niet sportief genoeg. Maar dat ‘ie goed in elkaar steekt geloof ik meteen. Dat kunnen ze wel bij Audi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*