SEAT houdt ‘Battle of the Sexes’

Omdat vrouwen anders naar auto’s kijken dan mannen, deed men bij SEAT een eigen onderzoek naar hoe het precies zit. Onder de naam ‘Battle of the Sexes’ werd uitgenodigd om via een speciale site  de kennis naar de andere sekse te testen door middel van auto-gerelateerde vragen over zichzelf en elkaar. De ‘Battle’ bood daarmee dus de mogelijkheid om bestaande vooroordelen te ontkrachten of misschien juist wel te bevestigen

vrouw-man-auto

Deze ‘Battle’ trok meer dan 8.400 deelnemers. De mannen werden met hun kennis over vrouwen met een gemiddeld cijfer van 6,0 de winnaar. De dames moesten het met een 5,0 doen. Maar het waren vooral de conclusies die de ‘Battle of the sexes’ interessant maakten.

macho in seat

Een paar uitkomsten bij de heren:
*Mannen vinden zichzelf uitstekende rijders. Ze beoordeelden hun eigen rijvaardigheid met een 8,0.
*Hij laat zich bij de keuze voor een nieuwe auto sterk leiden door ‘sportiviteit’ – 78% van de mannen geeft aan deze eigenschap in een auto te waarderen. (Meestal is de auto waarin ze rijden sportiever dan zijzelf 😉 )
*De heren zien seksegenoten die voor een kleine auto kiezen als ‘slimme rekenaars’.
*Mannen zijn over het algemeen zeer gecharmeerd van een vrouw in een mooie auto: maar liefst 85% van de respondenten geeft aan dit “zeer sexy” te vinden. Toch, als het er op aan komt, kruipen diezelfde heren net zo makkelijk weer in hun schulp. Ruim 65% van de mannelijke respondenten geeft namelijk aan dat ze in de file het liefst flirten met een dame in een kleine auto. Volgens Seat komt uit deze uitslag op zijn minst enige onzekerheid naar voren. Ik zou het iets sterker aanzetten…

Vrouw auto 12

Een paar uitkomsten bij de dames:
*Vrouwen worden niet warm of koud van grote auto’s, sterker nog: zo’n 70% van de vrouwelijks respondenten denkt dat een man in een grote auto de moeite van het nakijken niet waard is omdat hij kennelijk iets te compenseren heeft. In dit licht bezien is het des te interessanter om te constateren dat 35% van de mannen ruiterlijk toegeeft dat de auto een verlengstuk van hun ehm… persoonlijkheid, is.
*De vrouwen in het SEAT-onderzoek draaien hun hand er niet voor om een vooroordeel te bevestigen: ruim 80% zegt mannen niet als heer, maar als beer in het verkeer te zien. Slechts 20% van de vrouwen ziet de (hun) man juist als ‘Gods gift to traffic.’
*De dames geven zichzelf gemiddeld een 7 voor hun rijvaardigheid, iets meer bescheiden dan de heren dus…
*De overgrote meerderheid van de vrouwen vindt een autorit met vriend of man een prima gelegenheid om eens lekker bij te kletsen. De mannen zijn opvallend genoeg niet te beroerd om een bestaand vooroordeel – dat zij dit vervelend vinden – genadeloos onderuit te halen: 84% van de mannelijke respondenten vindt het namelijk ‘gezellig’ als zij hem de oren van het hoofd kletst…

vrouw en auto

Nou ja, echt shocking kan ik de uitslagen niet vinden. Maar, SEAT heeft hiermee wat aandacht gescoord voor de Ibiza ST. Waarvan acte.

Seat Ibiza ST

1 Comment on “SEAT houdt ‘Battle of the Sexes’

  1. Niets nieuws onder de horizon dus, maar wel weer heerlijk om deze bevestiging weer te lezen 😀
    Goed geschreven!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*