Persbericht Carwoman

“Ik ben dol op mijn collega’s van Autoblog, maar soms posten ze zaken waarbij een beetje vrouwelijk tegenwicht niet zou misstaan.” Aan het woord is (auto)journaliste Viola Robbemondt. Op haar weblog Carwoman.nl geeft zij al enkele jaren tegengas als het gaat over de veelal stigmatiserende manier waarop er in de autowereld met vrouwen wordt omgegaan. Viola: “Maar liefst 33% van de nieuw verkochte auto’s komt op naam van een vrouwelijke eigenaar. Op de tweedehandse markt is dit aandeel nog groter. Voor deze grote groep zelfbewuste dames is hun wagen allang niet meer ‘dat ding’ om van A naar B te komen. Voor een auto wordt serieus geshopt; de autominnende vrouw weet de showroom prima te vinden en weet wat ze wil en wat ze mooi vindt. Het is een felbegeerd fashion-item dat haar persoonlijkheid extra onderstreept.”

Uit dit gegeven werd onlangs het ‘huwelijk’ tussen Carwoman.nl en Autoblog.nl met champagne overgoten. Autoblog mag putten uit de berichten van Carwoman en vice versa waarbij ze elkaar als het gaat om de mannelijke en vrouwelijke visies niet zullen ontzien. Daarnaast zal Carwoman regelmatig een journalistieke rol spelen in de Autoblog-videoproducties, welke sinds kort op abhd.nl te vinden zijn.

Voor Carwoman betekent de samenwerking het aanspreken van een groter publiek, terwijl de komst van een extra dame in het team van Autoblog een welkome vrouwelijke touch betekent. Wouter Karssen van Autoblog zegt: “Als vrouwen bij ons langskomen is dat meestal niet in erg positieve zin. Met Carwoman in ons team hopen we vrouwen op een leuke manier te bereiken. Natuurlijk weten we dat de vrouwelijke autokoper veel meer doet dan alleen de kleur uitzoeken, maar we blijven het zo leuk vinden om te stoken. Door de samenwerking met Carwoman wint de vrouwelijke stem op Autoblog aan kracht en dat komt de diversiteit ten goede.”

Ook voor adverteerders kan deze samenwerking zijn vruchten afwerpen. Veel merken zijn bezig met het ‘kietelen’ van de vrouwelijke doelgroep en Autoblog is daar – mede door de komst van Carwoman – een zeer geschikt medium voor.

5 Comments on “Persbericht Carwoman

  1. Ach schat, moet dat nou? Je kent me wellicht niet, maar een van mijn motto’s is: voor Eenden en Snoeken is maar een goede plek. De sloot. 😉

  2. Hoi,nogmaals van Harte met je huwelijk met Autoblog.(weet niet of m’n mailtje net is gekomen,er ging iets fout).Wìj zijn en-tous-cas – niet bevooroordeeld wb auto-minnende-en evt.auto-kopende vrouwen,en nooit geweest ook!We hebben zelfs groene thee(beter tegen de rimpeltjes).
    Die leuke stukken in de AV die missen we wel op ‘t moment van jou.Je moet alleen niet tè Duits gaan,een Alfa past beter bij je!
    Gr. en succes van JP

  3. Ik wist niet dat groene thee goed is tegen rimpeltjes 🙂
    En over de leuke stukken in Autovisie: kun je beter Ton Roks over mailen. Ik ben altijd game hoor 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*