Opel doet ludiek

Opel kwam vandaag met een leuk persberichtje naar aanleiding van eigen onderzoek. Het schijnt dat bijna de helft van de Nederlandse leaserijders het belangrijk vindt om een hypermoderne auto te hebben. Maar leaserijders blijken ook echte gewoontedieren. 40% zegt weer voor hetzelfde merk te kiezen als ze een nieuwe auto mogen uitkiezen.

Daarmee kan Opel, die net haar nieuwe Insignia (Auto van het Jaar 2009!) introduceert en daarmee de leasemarkt wil veroveren, natuurlijk niet akkoord gaan. Vandaar dat het merk onlangs een ludieke (het zijn hun woorden) actie onder de naam ‘Switch’ op touw zette om de Nederlandse leaserijder uit de dagelijkse sleur te ‘helpen’ en te laten nadenken over routinegedrag.

Zo stond op drukbezochte plaatsen langs de Nederlandse snelwegen een Insignia klaar om leaserijders te verleiden tot een overstap. Ter plekke kon men direct switchen van de eigen auto naar de kersverse Insignia. Een aantal berijders werd hierbij ook nog frontaal ‘aangevallen’ door stylist Maik de Boer (superaardige gast trouwens) die hun switch compleet maakte met een make-over. Mmm, ja dat kunnen veel van die pakkenmannen wel gebruiken: go Maik!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*