Nieuwe Porsche Geur

Porsche - Essence -1In eerste instantie trek ik onwillekeurig altijd even mijn neus op als ik een geurtje zie dat door een automerk op de markt wordt gebracht. Hoezeer ik ook gesteld ben op de geur van verbrand rubber, kwaliteitsleder en uitlaatgassen: als mijn man continue daarnaar zou ruiken zou het snel over zijn met de liefde, ben ik bang. 😉

Porsche-Essence

Zo heb ik ook aan de geuren van het modemerk Diesel bijvoorbeeld nooit kunnen wennen. Als ik die testers in de winkel zie, krijg ik toch meteen allerlei zware metalige en olie-achtige associaties. Mijn bezwaar tegen geuren in het algemeen is dat je ze na een paar keer dragen zelf niet meer ruikt. Waardoor mensen veel te veel opspuiten. Ik kom ze wel eens tegen in het bos op zondagochtend: die dragen dan echt van die geurvlaggen met zich mee die je drie kilometer verderop nog ruikt. Yuk! Ik heb mijn man liever onbespoten. 😉
Porsche Essence 2
Om een lang verhaal kort te maken: Porsche heeft een nieuwe lucht op de markt gebracht. The Essence Intense. En het schijnt ‘sensueel en sophisticated’ te snuffen. Het gaat deze herfst de winkels in, om te beginnen in Duitsland en het midden-oosten waarna het wereldwijd in de Porsche Design Stores verschijnt.
De geur is gebaseerd op noten van mirre, besjes en mandarijntjes. Vervolgens komt er een noot van siberische denneboom en zwarte peper in combi met kaneel. Als laatste noot komt dan – jawel – nog amber en Haitian Vetiver (whatever dat is) aan bod.
De – geheel in zwart uitgevoerde – fles komt uiteraard uit de koker van de Porsche Design Studio. In het persbericht lees ik daar ook nog een heel verhaal over (gaap). Wat voor Porsche-geur-addicten wellicht wel belangrijk is dat er geen irritante dop op de fles zit zodat hij altijd meteen spuitklaar is.

3 Comments on “Nieuwe Porsche Geur

  1. Not me… Ik ben nog steeds prima tevreden met twee Calvin Klein geurtjes die ik spaarzaam gebruik.
    Overigens was het geen verwijt aan jouw adres hoor. Anders had ik het artikeltje gewoon niet gelezen. Ik doelde op het gewauwel over het design van de verpakking: marketing blabla 🙂

Leave a Reply to Klassiekerrally Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*