Is wit het nieuwe zwart in autoland?


In het Amerikaanse autolandschap is wit helemaal hip en happening, hier in Nederland weten we zo net nog niet of we het wel zo trendy en/of handig vinden.

Ik vind deze nieuwe Audi A3 cabrio helemaal hot, maar uit het jaarlijkse wereldwijde kleur-onderzoek van DuPont (een grote leverancier van autolak) blijkt zwart in heel Europa nog steeds toonaangevend te zijn. Maarliefst 25% van alle auto’s is hier zwart, het heeft zelfs zilvergrijs van de troon gestoten. Ook matzwarte en metallic-zwarte tinten winnen terrein. Zo ook beigeachtige zilvertinten en zelfs fellere basic kleuren als rood en blauw worden steeds vaker gespot.

Overigens is het helemaal hot om in de kleuraanduiding naar eten te verwijzen, op die manier worden niet alleen je ogen, maar ook je smaakpapillen gestimuleerd. Zo heet oranje nu ‘mango’, groen werd ‘frozen daiquiry’ en rood werd ‘gazpacho’. General Motors komt met kleuren als ‘cappuccino frost metallic’ en ‘salsa red metallic’ en DaimlerChrysler heeft een kleur als ‘cool vanilla’. Ford gebruikt omschrijvingen als ‘crème brulée’ en ‘zwarte kers’.

Op vrouwonline vindt je meer autonieuwtjes door mij.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*