Ford Focus

Onder de middenklassers is de Ford Focus al jaren een topper, maar zijn saaie uiterlijk deed tot voor kort niet leuk mee. Na een succesvolle facelift straalt hij als een echte winnaar. 

De Focus ging – in navolging van de Mondeo die volgens Fords ‘Kinetic Design’ al eerder een opknapbeurt kreeg – nu ook onder het mes. Ik ontmoet hem na de ‘operatie’ in het zuiden van Frankrijk en ben onder de indruk. Want nu rijdt de populaire middenklasser niet alleen superfijn, maar laat hij het ook aan de buitenkant fijns zien! Zijn body werd breder en kreeg vouwen die eruit zien als de spieren van een zwemmer: langgerekt en sporty. (Op deze foto zie je de ST).

Zijn interieur kreeg een opknapbeurt en er valt nu veel te kiezen qua zacht leer en luxe afwerking met veel aluminium.  Superhandig vind ik het Easyfuel tanksysteem waarbij je geen vuldop meer los hoeft te draaien. De opening wordt vanzelf gedicht als je het klepje dicht drukt. Ook fijn: met dit systeem kun je nooit meer per ongeluk diesel in je benzineauto gooien: de opening is alleen geschikt voor de juiste maat vulpistool. Je kunt bij de Focus kiezen uit veel  zuinige en schone motoren, waaronder de 1.6 TDCi die in alle versies minder dan 120 gram CO2 per km uitstoot. Ook nog lekker schoon dus! Heb je liever een snelle of een cabrio? Wacht dan op de Focus ST en de Focus Coupé-Cabriolet; dit duo wordt eind 2008 in de showrooms verwacht.

Je vindt dit berichtje – en meer autonieuwtjes door mij – ook op vrouwonline.

De foto’s zijn gemaakt door Jeffrey van der Vaart.

0 Comments on “Ford Focus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*