Hoge hakken, echte blunders

In de jaren ’80 kwamen lange laarzen met ruim tien centimeter hoge hakken in de mode. Mijn moeder had een prachtig stel roomwitte gescoord die ze heel mooi onder een rok kon dragen. Wij woonden destijds in een drive-in woning: onderin was de garage en logeerkamer en de woonkamer en slaapkamers waren op de bovenste twee verdiepingen. Achterin de garage mocht mijn vader graag klussen en dus had hij er een werkbank gemaakt. Op een dag wilde mijn moeder de auto (volgens mij een Renault 9 ofzo) de garage uit rijden – met haar hoge laarzen aan – en je raadt het al. Ze had de wagen per ongeluk in z’n 1 gezet in plaats van in z’n achteruit, bleef met haar hoge hak achter het gaspedaal hangen en ramde pa’s werkbank… Schade… Balen…

gaspedaal.gif

De moraal van dit verhaal is natuurlijk: autorijden met hoge hakken aan is een afrader. Ten eerste kun je dus heel gemakkelijk blijven haken. Ten tweede worden je tenen in dit soort schoenen bij elkaar gedrukt waardoor je totaal geen pedaalgevoel hebt bij het rijden en waardoor je dus niet gedoseerd gas kunt geven. Houd dus altijd een stel platte schoenen in de auto zodat je hoge schoenen uit kunt trekken. Nog een afrader voor in de zomer: rijden met slippertjes aan. Ik ben een keer aangereden door een geteenslipperde dame wiens voet bij het uitparkeren van de rem op het gas floepte. Schade… Balen… En bedankt! Ik rijd nog liever blootvoets dan met die losse dingen aan mijn voeten.

0 Comments on “Hoge hakken, echte blunders

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*