Handig dashboardkastje (2)

Vrouw-auto-nieuw7Het dashboardkastje van onlangs inspireerde tot meer schrijfsels. Ik liet mijn verbeelding erop los en tikte dit voor vrouwonline.nl:

Sinds automakers in de smiezen hebben dat wij dames de nodige invloed uitoefenen op de aankoop van een gevierwielde, zijn ze naarstig op zoek naar manieren om ons te verleiden. Willen we service? De vriendelijk lachende verkopers en monteurs staan al klaar. Willen we een auto die door vrouwen is ontworpen? De makers van Volvo en BMW voelen zich geroepen. Willen we klein en betaalbaar? Voila, ongeveer twintig modellen staan voor ons klaar om uit te kiezen. Soms dichten makers ons echter wensen toe die we – en vergeef me als ik het mis heb – helemaal niet hebben. Dit plaatje kwam ik onlangs tegen op Internet en hoewel ik het verrassend en grappig vond, kan ik me niet voorstellen dat wij dit willen in een auto: een make-updashboardkastje!
Vrouw auto - dashboardkit

Waarschijnlijk betreft dit ook slechts een hersenspinsel van een of andere computernerd die de foto in elkaar flanste. Maar het nodigt wel uit tot speculeren. Allereerst bedacht ik dat dit wellicht iets is voor druk-druk-drukke visagisten van deze wereld zoals Leco van Zadelhoff en Maik de Boer. Een mobiele verfset zodat er ook onderweg (in de file?) gepenseeld kan worden. Uiteraard dient de set dan wel van een hip & happening grachtengordelmerk te zijn; Sebastian of MAC ofzoiets. Wacht eens even; er ontstaat hier hete marketingmogelijkheden voor de autobouwers: ga samenwerken met de cosmeticafabrikanten!

Dan krijg je bijvoorbeeld de (Alfa Romeo) Mito Maybelline, de Mini Max Factor, de (Landrover) Dior Defender en de (Honda) Legend Lancôme. Als je dan nog verder speculeert, kun je het ook qua kleding doorvoeren en maak je een uitklapbaar kledingrek voor in de kofferbak. Voorts noem je je auto de (Opel) Astra Armani, de (Ford) Ka Kuyichi of de (Renault) Mégane Mexx. Uiteraard kan de auto ook uitgerust worden met speciale schoenendoosunits in het hemeltje en zie je samenwerkingsverbanden die resulteren in de Bentley Birkenstock, de (Fiat) Uno Ugg en de (Daihatsu) Materia Manolo.

Ook tot de mogelijkheden behoort dan een uitschuifbaar geurenrekje in de middenconsole voor de walm-van-de-dag, op te spuiten voor het verkeerslicht… We zien dan de (Suzuki) Swift Seduction, de… ach ja…
Even zonder gekheid. Serieus kunnen we dit soort onzin natuurlijk niet nemen. Wat wij vrouwen in auto’s willen is heel simpel. Wij willen hetzelfde wat mannen ook willen. Dat is: aansprekende looks in combinatie met een zuinige, stille en ‘groene’ motor die evengoed veel pit heeft en een grote mate van veiligheid. Meer niet. Heus niet. Echt niet.

5 Comments on “Handig dashboardkastje (2)

  1. Hiep hiep hoera! Nu nog hopen dat de rest van de wereld gaat begrijpen dat vrouwen hetzelfde vna een auto verlangen als een man.

  2. “Wij willen hetzelfde wat mannen ook willen. Dat is: aansprekende looks in combinatie met een zuinige, stille en ‘groene’ motor die evengoed veel pit heeft en een grote mate van veiligheid”

    Stille en groene motor? Nee dank u.

  3. Nou deze man wel in zijn gewone woon-werk auto. Dan gebruik ik de overige benzine wel om mee te “spelen”.

Leave a Reply to VBHfan Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*