Gerucht: Smart Roadster revival?

De geruchtenmolen over een vrucht die moet voortkomen uit de nieuwe verkering tussen Mercedes-Benz en Renault draait op volle toeren. Er wordt namelijk gefluisterd dat men de Smart Roadster nieuw leven wil inblazen.

smart-roadster2

Het lijkt mij erg leuk, heb me altijd verwonderd waarom men bij Smart nu juist de leukste en meest speelse telg uit het gamma gooide. De luitjes van Autocar berichten dat men bij Smart al langere tijd bezig was met de revival van de leukste Smart ooit. Nu M-B samenwerkt met de maker van kleine, betaalbare auto’s kan dit wel eens waarheid worden.

smart-roadster

Bij Autocar weten ze niet welk Renault model dan eventueel gebruikt zou worden als basis voor deze revival van hetย Roadsterretje. Een ding is zeker:ย een beetje nieuw bloed zou het Smart-portfolio zeker vooruit helpen.

13 Comments on “Gerucht: Smart Roadster revival?

  1. Inderdaad een erg leuke auto. Wegligging was geweldig, alleen de versnellingsbak…
    … daar kon ik niet zo goed aan wennen.

    Een nieuwe versie lijkt me leuk, mits ze er een echt gooi-en-smijt auto’tje van weten te maken.

    Er zijn ook al geruchten geweest dat AC de Smart Roadster als basis voor leuk speelgoed zou gaan gebruiken, maar ik ben bang dat daar niets meer van komt…
    http://www.autoblog.com/2006/12/08/project-kimber-ac-smart-roadster-takes-shape/

  2. Ja, een leuk auto’tje voor weinig geld, maar echt slecht ! Vooral de motoren, ze gebruiken weinig benzine maar zuipen olie. Dit is niet van deze tijd. Jammer !

  3. Ik kan me niet terug vinden in de reacties hierboven.
    Heb een tweedehands roadster, 60kW, en de pret die je hiermee beleeft, je moet het zelf meemaken!!!
    En wat betreft mankementen: ik vind dat ik ,naargelang mijn rijstijl , nog niet veel mankementen of olieverbruik heb.
    En….. het verbruik van dit autootje bij sportieve rijstijl valt zeer goed mee.
    Ook wegentaks en verzekering, klein en miniem.

  4. Zo is dat. Helemaal geen slechte auto, die roadster. SUPER wagen, er bestaat gewoon geen concurrent voor.
    De vbak is met een chipje ineens helemaal niet zo traag meer (met de hand had dat niet sneller gekunt), ding ligt als een blok op de weg, onderdelen goedkoop, 1 op 22, en de funfactor ligt op nivootje 7de hemel. Motortje verbruikt op zn tijd dan beetje olie, maar als je goed om je heen kijkt doen wel meer auto’s dat ๐Ÿ˜‰ Maar goed, een roadster met een iets degelijker motorblok is dus gewoon een droom ๐Ÿ˜€

    Ben heel erg benieuwd, kom maar op met een nieuwe, kleine, lichte, schattige plastic fantastic roadster.

  5. De enige concurrentie die ik kan bedenken is een Daihatsu Copen of misschien een Suzuki Cappucino. Die twee auto’s heb ik nooit gereden, dus ik weet niet in hoeverre de vergelijking met de Smart op gaat.

    Ik vind ‘t een beetje de moderne versie van een MG Midget/Austin Healey Sprite. Een erg leuke auto inderdaad. Als ik er een zou hebben, zou ik dat chippie voor de versnellingsbak zeker willen hebben!

  6. Ik las deze week dat Smart gaat samenwerken met Renault… goed idee, daar had Renault al aan moeten denken voordat die Ru… ehm, Wind op de tekentafel kwam. ๐Ÿ˜‰

    Kijk Renault, zรณ ziet een goed geproportioneerde kleine roadster er dus uit (Suzuki deed ‘t natuurlijk al veel eerder met de door KR aangehaalde Cappucino maar die komt natuurlijk tegenwoordig door geen enkele crashtest meer…)!

  7. Heb een Roadster 45KW gehad, die ik weg heb gedaan omdat hij heel zwaar stuurt bij in- en uitparkeren… wat een ramp was.
    Eenmaal opweg is het een hele fijne auto die ”kleeft aan de weg”.
    De versnellingsbak vond ik ideaal en snel genoeg… met slechts 1800 toeren/min. bij 100 km/u bijvoorbeeld heel zuinig.
    Snelle acceleratie met de 750 Kg wegende auto is een feest.
    En dan heb ik het nog niet eens over open rijden gehad… winderig, maar heel leuk rijden.
    Eigenlijk mis ik hem wel, maar hij had voor mij te weinig comfort met z`n vele kunstof… te weinig waar voor het geld.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*