Ferrari-pretpark: de attracties

In het emiraatje Abu Dhabi wordt stevig doorgewerkt aan het Ferrari-pretpark dat op 28 oktober moet openen. Ferrari World wordt een 200.000 vierkante meter groot pretpark waarin de merkbeleving letterlijk naar de allergrootste hoogten wordt gestuwd. Het park ligt op tien minuten van het vliegveld in de Verenigde Arabische Emiraten en op vijftig minuten van het Yas Marina circuit.

Ferrari-park2

Attracties zijn onder andere: de snelste achtbaan ter wereld ‘Formula Rossa’waarop snelheden van 240 km/h worden gehaald, (argh…) ‘Made in Maranello’, een virtuele trip achter de muren van de beroemde fabriek waar je als gast getracteerd wordt op ‘the making of’ een beroemde auto. ‘G-Force’ waarbij je door een tunnel van 62 meter wordt afgeschoten alvorens terug naar de aarde te ‘vallen’. Hierbij voel je de echte Ferrari G-krachten geinspireerd op de Enzo. Als je tegen die tijd nog niet groen ziet, kun je ook nog in de race simulators en in een achtbaan met Ferrari F430 Spiders die om elkaar heen rollen door snelle bochten en vervolgens bijtrekken tijdens een virtuele reis langs Italiaanse steden en hun monumenten.

Ferrari-park1

In de paddock valt uiteraard iets te eten, mits je natuurlijk niet meer van plan bent om over de kop te gaan. Want er zijn nog veel meer attracties (20 in totaal) die ik hier allemaal niet ga noemen. Uiteraard kun je er je geld ook kwijt aan Ferrari-shopsels zoals schoenen, jassen, petjes, horloges en meer van die reut 😉 Ik zou zeggen: doe Dubai en pak meteen een stukje Abu Dhabi mee in de vorm van dit Ferrari park. Of, eigenlijk nog beter, bezoek Maranello. Je gaat er niet over de kop, maar het is wel echt.

5 Comments on “Ferrari-pretpark: de attracties

  1. De autowereld wordt een grote kermis…
    Kijk nou toch eens naar de Nürburgring. Het lijkt daar inmiddels meer op een pretpark dan op een circuit!

    Hopelijk beginnen ze in Spa-Francorchamps geen ‘Ardennenoffensief’…

  2. Ik las in Ton Roks’ column in A’visie dat jongeren helemaal niet meer zo in auto’s geinteresseerd zijn. Tijdens het autorijden kun je namelijk niet sms’en en twitteren en wat zij zoal doen om hun contacten warm te houden. Dus nemen ze liever de trein. Ze zien auto’s meer als een gebruiksvoorwerp. Dus ik vrees het ergste KR… Worden we oud he? 😉

  3. Ik moet bekennen dat ik in de meeste moderne auto’s ook slechts gebruiksvoorwerpen zie…

    En daar is niks mis mee: Mijn 42 jaar oude Morris was vroeger ook een gebruiksvoorwerp.

    Als ik zie hoeveel jonge jongen/knapen/gasten* auto’s aan het spotten zijn, dan is er volgens mij nog best belangstelling voor auto’s hoor. Wel met name voor de exclusievere en de sportwagens, maar het is een begin.
    En wanneer ‘de jeugd’ massaal de trein pakt: Da’s toch prima? Goed voor het milieu, en er blijft meer peut over voor ‘die ouwe zooi’ waar ik zo gek op ben 😉

    * doorhalen wat niet ‘chill’ is 😉

  4. @ Klassiekerrally
    ‘Gelukkig’ ligt Spa-Francorchamps in Wallonië, zodat zelfs de meest elementaire investeringen zéér lang op zich laten wachten. Neem nu bijvoorbeeld het nieuwe pitcomplex voor de F1, dat zéér lang op zich heeft laten wachten. Na drie jaar zijn de bovenste verdiepingen terug uit gebruik genomen (sommige zijn zelfs nooit afgewerkt geraakt) wegens scheuren door fundamentele constructiefouten. Alles gaat er traag vooruit en spijtig genoeg niet eens optimaal. Een rollercoaster gaat er dus nooit komen en als die er wel komt, wil ik er niet inzitten :). Langs de andere kant heeft dit “achtergesteld” karakter ook zijn charme, bijna alles ziet er rond de piste nog uit als in de jaren ’70. Top voor nostalgische individuen, niet zo voor de inkomsten.

    Enja ook over ‘de jeugd’ dien ik je gelijk te geven. In moderne supercars zijn ze wel geïnteresseerd, maar in mijn ogen gaat het slechts om een temporele en geen duurzame interesse. Eenmaal de wagen de hoek om is en er iets anders leuks (lees: “vets”) in beeld komt (nieuwe GSM of Playstation) concentreren ze zich hier weer op. Ik vrees dat ze slechts door geld worden aangetrokken. Een wagen is enkel cool als hij véél geld kost. Net zo met een Apple 4G, die trendy merksneakers enz… Ik hoop dat ik het verkeerd voor heb, en flink wat jongeren zich later ontpoppen tot echte doorwinterde autoliefhebbers … die natuurlijk tijdens de werkweek de trein nemen :).

  5. Ja, dat nieuwe F1 pitgebouw is een bijzonder ding. Het lijkt nu al bijna net zo oud als ‘t oude pitgebouw 🙂
    Ik mag er elk jaar tijdens de Spa Six Hours onder parkeren. Je lacht je kapot als je ziet hoe alles is afgewerkt (of: hoe alles NIET is afgewerkt).En inderdaad: Dat zorgt voor de charme van ‘t circuit. Ik zou ‘t ook echt never nooit niet anders willen zien daar. Laat ‘t alsjeblieft geen tweede Nürburgring worden.
    Nou zijn de Belgen natuurlijk ook geen Duitsers. En da’s maar goed ook. Wat een regelziek volkje zeg… Alles afgeschermd, bewaakt, ver van ‘t circuit, op slot, verboden. Bah.
    Hoe anders is ‘t dan op Spa… Bijna alles staat open, je mag op heel veel meer plaatsen komen dan op de ‘Ring, veel van de tribunes liggen veel dichter op ‘t circuit, geen gorrilla’s in blauwe uniforms met oortjes in…
    Heerlijk! Ik verheug me er nu al weer op!

    Het ontbreken van ‘kermis’ is voor mij de belangrijkste attractie!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*