Audi A1 teaser

A1 teaser 2Een van mijn toekomstige favorieten zal hoogst waarschijnlijk de Audi A1 zijn. De designer legt zijn shape vast uit in dit filmpje.  Ik ga de auto voor het eerst in levende lijve zien tijdens de Autoshow van Geneve, begin maart. Bijzonder detail dat het dak, net als dat van de MINI, te bestellen is in verschillende kleuren. Of er ook graphics voor te koop zullen zijn, net als bij de Cooper, is niet bekend gemaakt. Citroen doet het wel voor haar DS3. Hier wat A1 teaser pics:

A1 Teaser 0

A1 Teaser-designchefs

A1 teaser 1

9 Comments on “Audi A1 teaser

  1. Hoera. Een dak dat leverbaar is in verschillende kleuren. Sorry, ik raak er niet opgewonden van. Na de Skoda Fabia (die zelfs de complete Mini daklijn kopieerde) wil nu ook Audi op een Mini/MINI lijken?

    Wanneer wordt er weer eens iets echt vernieuwends bedacht. Of is dat gewoon niet meer mogelijk?

    Ik weet nu al bijna zeker dat ik de ‘A3 op 75%’ dodelijk saai ga vinden… Tot ‘t tegendeel bewezen is natuurlijk. Maar ik ben eigenwijs…

  2. @KR: ben ik wel met je eens, over dat dak. Maar hoe vind je de vorm van de auto? Ik weet overigens zeker dat er in het interieur wel wat vernieuwends zal zitten. Maar ik geloof ook zeker dat het idd moeilijk is om nog met echt nieuwe dingen te komen. Mede omdat het gros van de mensen dat helemaal niet wil! Laat ik even voor mezelf spreken: ik vind de meeste gadgets volkomen overbodig. Neem de MiTo en die knop waarmee je z’n rij-eigenschappen (ietsje) kunt veranderen. Ga je dat nou daadwerkelijk gebruiken? Wellicht in het begin een paar keer, maar daarna zit die knop onder het stof.
    Zo’n gek dakje vind ik daarentegen wel geinig. En als dat ook op een Audi kan… het is commercieel interessant, zo denk ik.

  3. Ik vind de graffiti wel mooi, hoewel de grill me daar enorm doet denken aan iets van Mitsubishi. Verder kan ik geen zinnig woord zeggen over de definitieve vorm. Ik moet ‘t eerst in het echt zien. Tot nu toe ben ik geen liefhebber van de Audi eenheidsworsten.

    Ben wel met je eens dat de huidige consument niet echt in de rij zal staan voor extreme vernieuwende ideeën. En die gadgets… Flauwekul als je het mij vraagt. Inderdaad slechts een paar keer leuk. Het draagt zeker niet bij aan meer rijplezier. De leukste auto’s om in te rijden hebben juist bijna géén gadgets (als ik even naar mijn eigen voorkeur kijk tenminste).

    En dat dak… Tja… Ze mogen van mij, maar ze moeten het niet als iets revolutionairs of nieuws presenteren, want dan word ik boos! 😉

  4. Voor mij is Audi synoniem aan saai. VW synoniem aan ubersaai. Als je dat in gedachten houdt dan is het best een aardig idee van Audi; die A1. Maar warm word ik er niet van.

  5. VBH-fan: tja, niet iedereen kan supersportwagens betalen of wil in klassiekers rijden he… Ben het qua saai ook niet helemaal met je eens. Ja, er zijn saaie Audi’s bij. En ook saaie VW’s. Maar het geldt niet voor het hele modelgamma.

  6. Ze mogen mij best een Scirocco voor de deur parkeren, of -schrik niet- een Lupo. Ik kijk een gegeven paard niet in de bek (mond).
    Het hangt er eigenlijk helemaal vanaf voor welk doel je de auto aanschaft. Ik heb niet echt een auto nodig (afgezien van ‘t boodschappenkarretje), voor mij is ‘t dus een kwestie van ‘wat vind ik leuk’. En daar worden mijn keuzes en voorkeuren sterk door gekleurd.

  7. Die knop in de MiTo moet je wel gebruiken. Iedere keer weer… grrr! In de ‘normale’ stand is er een idiote vetraging tussen het intrappen van het gaspedaal en het moment dat er daadwerkelijk iets gebeurt en stuurt de auto alsof er een lekke band op zit. Dat laatste krijg je trouwens zelfs in de ‘dynamic’ stand niet helemaal weg… Inderdaad, zinloze gadget; als je niet genoeg tijd/geld hebt om één ‘map’ voor het elektronische gaspedaal en de stuurbekrachtiging te ontwikkelen die gewoon goed is dan moet je de klant er zeker geen drie geven waarvan je er twee überhaupt niet wil gebruiken, en van hem vragen dat hij de de enige stand die de auto bij benadering laat rijden zoals hij (hopelijk) bedoeld is elke keer na het starten opnieuw inschakelt.

  8. @Eric: helemaal eens, niets aan toe te voegen. Maar ik vraag me wel af of mensen die niet dagelijks auto’s testen – de gewone consumenten – dat van die normale/dynamic-stand merken.

  9. Hmmm… persoonlijk vond ik het gedrag in de ‘Normal’ stand nog het meest irritant toen ik in de gebruikelijke file op de A4 terechtkwam – auto voor me trekt op, ik geef gas, gebeurt niks (en ik had de 155 pk-versie…) , geef nog wat meer gas terwijl een andere auto van rechts in het ontstane gat vóór me duikt, motor wordt wakker en ik moet gelijk op de rem. DNA-schuif gelijk weer terug op ‘D’ gezet…

    Lijkt me toch één van die dingen waar de gemiddelde Randstedelijke leasejongen/meid (waarmee als ik het zo inschat de voornaamste MiTo-doelgroep wel is afgedekt) vrij snel en heel regelmatig mee wordt geconfronteerd…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*