Peugeot 207 CC

Ooit gaf ik de peugeot 205 de bijnaam ‘het zwarte jurkje’ vanwege de enorme aantallen dames die deze auto zonder veel omhaal kozen als standaard-outfit omdat hij bij elke gelegenheid paste. Op de vraag wat zij reed, wist een vrouwelijke collega me destijds alleen het nummer (205) te vertellen en de kleur (zwart): het merk was haar even ontgaan, maar hij stond haar zo goed…
Conclusie: bij Peugeot weet men al jarenlang wat vrouwen belangrijk vinden in een auto. Dat heeft weinig te maken met het merk op zich, maar met beleving. Het werd wederom bewezen door de opvolger van de 205, de 206 die veel door jonge carrierevrouwen werd en word gereden.

peugeot 207 cc openend.jpg

Vooral de 206 CC, de coupe cabriolet, was favoriet in bijvoorbeeld de uitgeverswereld en inmiddels rijden er al hele teams van Secretary Plus in rond. Dit bedrijf weet vele goed opgeleide secretaresses aan zich te binden, mede door het aanbieden van een 206 CC als leasewagen. Ondertussen gaat het succes maar door, want ook de nieuwe 207 CC is alweer hot.

peugeot 207 cc.bmp

Deze Coupé Cabriolet is groter, rijdt lekkerder en ik vind ‘m zelfs nog ‘knapper’ dan zijn voorgangers. Dat wil zeggen: hij kreeg een uitgesprokener karakter mee en je herkent hem dan ook meteen als lid van de Peugeot-familie met z’n grote muil en de langwerpige, grote koplampunits.

peugeot 207cc voor.jpg

Nu de zomers hier in Nederland warmer lijken te worden, zitten zonaanbidsters er altijd goed in. Je kunt er van lente tot herfst open mee toeren. Overigens zonder dat je daarna meteen naar de kapper moet, want je zit aardig uit de wind. Ook voor trips naar het zuiden zit je goed, want de bagageruimte is flink gegroeid ten opzichte van zijn voorganger. Het stalen dak klapt met een druk op de knop in 25 seconden open en dat kan nu zelfs tijdens het rijden, mits je niet harder gaat dan 10 km/h.

peugeot 207cc achter.jpg

Ik testte de duurste versie – de Féline – waarvan niet alleen de stoelen maar ook het dashboard is opgeleukt met karamelkleurig leer en mooie afgestikte naden. Het ziet er superdeluxe uit en geeft het interieur een bijzondere, warme sfeer. Zo worden er niet veel gemaakt in deze prijsklasse! De 1.6 turbomotor doet zijn werk stil, maar uit de uitlaat komen wel parmantige brul-geluiden. Niet kinderachtig. Duw je het gaspedaal in, dan gaan de 150 paarden onder de kap meteen in galop: hij wil lekker vooruit. Zeer veilig is de 207CC ook. Mocht je een koprol maken, dan komen de verchroomde rollbars achter de hoofdsteunen omhoog. Hij heeft extra versterkte voorstijlen zodat je bij botsingen van opzij niet geplet wordt. En hij heeft twee airbags voor, twee dubbele zijairbags en een knieairbag in de stuurkolom.
De Peugeot 207 CC is er vanaf €23.300. Wil je hem ‘live’ ontmoeten en testrijden, dan ga je naar Peugeot Experience langs rijksweg A2. De cappucchino is er ook lekker ;-))

advertorial

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*