Techno Classica: VW’s lekkere extraatje

Volkswagen staat dit jaar met een aantal creaties op de Techno Classica in Essen. Fans van het merk worden getrakteerd op oudjes als de Parijs-Dakar winnaar Iltis, de Tarek en de Type 181. En op iets totaal anders: ketchup.

VW-ketchup

Ja, je leest het goed, Volkswagen verkoopt daar 1000 flessen originele VW Ketchup om de 40ste verjaardag van Volkswagens gekruide saus te vieren. Op de fles staat: ‘Und schmeckt, und schmeckt, und schmeckt…’ Jawohl 😉
Nooit geweten dat VW ook into eten was. Ik ben tot mijn – nu grote ongenoegen – nog nooit getrakteerd op een lekkere curryworst met VW-saus in ieder geval. Misser, daarmee scoor je punten! 

Het verhaal is in ieder geval dat de speciale saus  in de zeventiger jaren werd gemaakt om de speciale Duitse curryworsten beter te doen smaken. De VW ketchup is namelijk dikker en smaakvoller dan die van concurrent Heinz.

vw-techno classica 2 

VW nam het goedje in 1997 in massaproductie en verkocht in het eerste jaar meteen 20.000 flessen. Die aantallen gingen jaarlijks gestaag omhoog en vorig jaar gingen er 425.000 flessen over de toonbank. Ik vraag me af of ze het bij Martin Schilder hier in Alkmaar verkopen, zal eens vragen. Het spullie is dus in ieder geval zu haben op de Techno Classica. Iemand trek in een patatje soms?

VW-techno classica

vw-techno classica3

1 Comment on “Techno Classica: VW’s lekkere extraatje

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*