Spyker C8 Aileron in Geneve

Heb nog veel te weinig over Geneve geschreven, merk ik. Hier in elk geval de nieuwe Spyker C8 Aileron. De wielbasis is 10 centimeter langer geworden, maar de torsiestijfheid van het aluminium space frame schijnt wel met maarliefst 40% toegenomen te zijn. Onder de kap ligt dezelfde Audi V8 motor als in de C8 Laviolette (love that name!) en wordt nu voor het eerst geleverd met een automatische transmissie.

Ik stond erbij en keek naar de onthulling waarbij het erg druk was. Heb dus niet een mooie plaat kunnen maken van de auto in z’n geheel. Je krijgt ‘m dus in stukjes van mij 😉
Wat ik ervan vind? Tja, dat achtersteven is mij iets te lang, op een of andere manier voegt het niet, is het uit verhouding. Het ziet er voor mijn smaak iets te vreemd uit, maar de kopers, waaronder veel sjeiks heb ik begrepen, zullen ‘m vast geweldig vinden. Opvallen die je in elk geval als je hierin rijdt. En: fijn dat Spyker ondanks alle moeilijkheden van vorig jaar, nog steeds bestaat. Is toch een soort cultureel erfgoed, niet? 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*