Rijtest: Hummer H3

En dan is het vandaag natuurlijk weer de beurt aan de tegenpool van de Prius, de Hummer! 😆 Wat is het toch heerlijk om nog steeds zoveel variatie te mogen vinden in het autoaanbod. Hier een – reeds in 2008 gepubliceerde – piepkleine rijtest van mijn hand over de Hummer H3:

hummer_h3

Dehuidige H3 heeft een vijfcilinder blok dat 3,7 liter groot is en 244 pk levert met 328 Nm aan trekkracht. Vlot optrekken kun je echter wel vergeten met deze 2300 kilo zware ‘baby’. Het woord stuurprecisie komt ook niet voor in het woordenboek van deze kleine Tonka. Met zijn dikke terreinbanden is de H3 is vooral bedoeld voor rotsen, zand, modderpoelen en sneeuw. Die bedwingt de auto dan ook met twee vingers in zijn grille en verraad zijn genen. Zijn stamvader was tenslotte een oorlogsvoertuig.
hummer-h3-2

Aan boord van de baby Hummer heerst echter een gemoedelijke sfeer. Remmen en accelereren maakt dat je als inzittend gezellig heen en weer schommelt. Gezellig ja: dat is wel het eerste woord dat in je opkomt als je erin rijdt. Hoewel de auto met zijn redelijk bescheiden lengte van 4.78 m toch nog best groot oogt, is de binnenruimte aan de knusse kant met een laag plafond en kleine raampjes. Aan comfort is – naar goed Amerikaans gebruik – geen gebrek. In de stoelen zink je lekker weg en je ogen worden gestreeld met best mooie afwerking en materialen. Als we uitstappen overheerst slechts ÊÊn gedachte: leuk speelgoed!
De Hummer H3 is er, inclusief alle milieubelastingen, vanaf â‚Ŧ59.990.
CO2 uitstoot: 330 g/km. Milieulabel G.
Gemiddeld verbruik: 13,8 op 100 km (1 op 7,2)
.

4 Comments on “Rijtest: Hummer H3

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*