Nieuwe Rolls Royces voor Burj al Arab hotel
Geen idee of Dubai met deze kredietcrisis nog steeds zo’n hotte vakantiebestemming is; het is daar uiteraard shoppen wat de holiday-klok slaat. In elk geval heeft het zessterren Burj Al Arab hotel – waar ik een paar jaar geleden heb geluncht tijdens een Volvo persreis – een paar nieuwe autootjes in de vloot opgenomen.
Vier nieuwe Rolls Royce Phantom limousines maken nu een wagenpark van tien auto’s compleet. Het interieur van de limo’s is uitgevoerd met een extra laag Grecia Key Marquetry (geen idee wat dat is? iemand?) over de houten details en het distinctieve Burj Al Arab logo is uiteraard geborduurd op de hoofdsteunen.
De auto’s zijn allemaal wit net als het exterieur van het hotel waarin een overnachting in de Royal Suite 18.000 dollar kost. Ik vraag me altijd af waarom mensen zoveel geld willen betalen voor een overnachting: je hebt toch je ogen dicht? 😉
Het hotel is uiteraard wel een bezoekje waard, ik heb er vol verbazing in rondgelopen. Watervallen, overal goud, fonteinen, kleurexplosies… Ik waande me Alice in Wonderland.
Aan de lunch werd mijn stoel netjes aangeschoven door een gehandschoende ober, en dempten onze gesprekken zich tot gefluister. Totdat een van mijn collega’s de wasabi op de lunchtafel aanzag voor guacamole en er een flinke hap van nam… 🙂
Grecian Key? Zoek eens op ‘Greek Key’.
Marquetry? Volgens answers.com: “Material, such as wood or ivory, inlaid piece by piece into a wood surface in an intricate design and veneered to another surface, especially of furniture, for decoration.”
Grieks motiefje als houtinleg zullen we maar zeggen 🙂
Wasabi… Lekker! 🙂
Dit hotel geeft het woord ‘overdaad’ wel een nieuwe lading, lijkt me zo…