J.Lo werkt hard voor Fiat

Volgens Jennifer Lopez is elegantie ‘hard werken’. Ik denk van niet. Volgens mij is elegantie niet te koop, maar iets wat je van nature hebt. Of niet. In de nieuwste commercial wordt het woord elegantie gekoppeld aan de Fiat 500. En dat slaat de plank – ook al is hij uitgevoerd in glanzend zwart – volkomen mis. Niets ten nadele van de kleine Italiaan, maar de Fiat 500 is gewoon een schattig bakkie, een rijdend petit-four’tje, een vrouwenlieveling, een leuk speledingetje. En geen elegante auto, sorry overijverige marketeers. Daarvoor moet je bij de Jaguars en de Mercedessen van deze wereld shoppen. In ieder geval: hier de nieuwste Fiat-commercial met de zingende, acterende diva in de hoofdrol.

1 Comment on “J.Lo werkt hard voor Fiat

  1. Klopt, als ik aan een elegante wagen denk, duikt meteen de XK op in mijn dagdromen. Voor elegantie zijn ranke, gestrekte vormen bijna een voorwaarde. Deze zul je dan bij een klein dikkertje als een stadswagentje niet snel terugvinden. Er is zelfs geen enkele stadswagen op de markt, bij mijn weten, die elegant kan worden genoemd. Wat de 500 wel heeft, is stijl. En dat is voor mij de opstap naar elegantie. De 500 weet als geen ander een zeker charme, stijl enja zeker schattigheid te combineren met een aanvaardbaar prijskaartje. Dat gezegd zijnde, vind ik de 500 reeds wat gedateerd gaan te ogen. Vooral die blinkende strips voor en (vooral) achter die de illusie van een bumper in chroom moeten opwekken, beginnen me steeds vaker tegen te gaan steken. Het heeft in mijn ogen te lang geduurd voordat de Fiat 500 op Amerikaanse bodem neerstreek, maarja JLo brak ook niet op piepjonge leeftijd door…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*