Honda CR-Z is Car of the Year

In Japan, dan wel, niet te verwarren met de Europese titel. De titel ‘Car of the Year’ is in Japan de meest prestigieuze op autogebied. Sinds de invoering van deze verkiezing – eenendertig jaar geleden – heeft Honda deze titel al elf keer gewonnen. Naast de Civic scoorden ook onder andere de Accord, Legend en de Fit (de Japanseversie van de Jazz) deze titel. Ik schreef eerder over de CR-Z, kijk maar even HIER.

Honda-CR-Z

In het Europese finalistenlijstje van zeven komt de CR-Z helaas niet voor… Hierin staan de Alfa Giulietta, Citroen DS3, Dacia Duster, Ford C-Max, Nissan Leaf, Opel Meriva en Volvo S60. Bizar lijstje wederom, in mijn ogen.

12 Comments on “Honda CR-Z is Car of the Year

  1. Moeilijke vraag. Ik weet niet eens welke auto’s er dit jaar zijn uitgekomen. Gewoon omdat het me niet interesseert…
    Mij schiet alleen de Giulietta te binnen, maar die maakte geen al te grote indruk op me.

  2. De Evora vind ik inderdaad fraai. Maar ze lieten met wel schrikken met hun nieuwe plannen.

    Ah, er schiet me toch een auto te binnen: Die grote Citroën voor de Chinese markt! Heel fraai. Hopelijk zien we die hier nog eens op de weg.

  3. Ja, ik dacht wel dat je de toekomst van Lotus met argusogen zou bekijken. Die Citroen heb ik nog niet gezien. Heb je een link met plaatje?

  4. Um, in 2010 op de markt gekomen? 😉

    Maar goed, ik heb hier ook een probleempje want de auto’s die in 2010 (tot nu toe) de meeste indruk maakten zijn a) al in 2009 verschenen en b) geen van beide echt klassieke schoonheden: de AMG Mercedes SLS en de Lotus Evora.

    Weet je wat? Mijn stem gaat naar de Evora S: in 2010 op de markt verschenen en (tot nu toe) unaniem beschouwd als nog een stap beter dan de tamelijk geweldige Evora die ik reed. Daar kan ik me geen buil aan vallen ondanks dat ik hem (nog) niet heb gereden.

    Over wat ik van die vijf nieuwe Lotussen moet denken, ben ik (nog afgezien van de nogal anti-Lotus drang naar méér van alles) ook nog niet uit. Ik vind ze stuk voor stuk wat generieker dan de huidige… misschien moet het bij Lotus wel hier en daar een beetje wringen om écht spannend te zijn.
    Wel een mega-stunt daar in Parijs. Stond op twee meter van de ingang van de stand en deed er na afloop van de persconferentie nog drie kwartier over om binnen te komen…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*