Camaro komt… niet

Toen ik het persbericht net kreeg, dacht ik heel even: ‘Jaaaa…’ Om meteen weer teleurgesteld te denken: ‘Oh… neee…’ Ik dacht namelijk dat hij naar Europa zou komen. Wanneer dat gebeurt is helaas nog steeds niet duidelijk. En met de huidige ‘groene’ ontwikkelingen in Europa vermoed ik: nooit. Je zult hem waarschijnlijk zelf in de USA moeten ophalen. Maar na een afwezigheid van zeven jaar is de Chevrolet Camaro in elk geval in thuisland Amerika terug in de showrooms. 

camaro2

De Camaro productieauto staat heel dicht bij het oorspronkelijke ontwerp en heeft stijlkenmerken van de Camaro van de eerste generatie die van 1967 tot en met 1969 werd geproduceerd. De tweedeurs sportcoupé heeft klassieke afmetingen en de lange motorkap en de korte achterkant lopen tot ver op de hoeken van de spatschermen van de auto door. Goed voor de luchtweerstand is de schuinstaande voorruit.

camaro1

De Camaro wordt standaard voorzien van 18-inch wielen, terwijl optioneel 19-inch en 20-inch wielen leverbaar zijn. Alle modellen hebben de typische V-vormige neus en de forse bult op de aluminium motorkap, kenmerkend voor de krachtige high-performance Camaro-modellen. Bij de SS-versies is de onderste luchtinlaat vergroot.
De Camaro wordt geleverd met een geavanceerde 3.6-liter V-6 motor met directe injectie en variabele kleptiming van 224 kW / 300 pk, met de keuze uit een handgeschakelde zesversnellingsbak of een automatische transmissie.
Het SS-model is uitgerust met een 6.2-liter V-8 motor met 315 kW/422 pk, voorzien van brandstofbesparend Active Fuel Management op de versies met automaat – en een handgeschakelde zesversnellingsbak.

De Camaro is in Amerika leverbaar vanaf $ 22.995.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*