Bezoek aan Wiesmann

c-wiesmann-mf5-0554 Op de Miljonairfair ben ik eind vorig jaar zwaar verliebt geworden. Het gebeurt me daar wel vaker want het sfeertje nodigt uit tot onrealistisch gedroom πŸ˜‰ Dit keer was het object van mijn affectie een sportieveling uit Duitsland. Ik had wel eens van hem gehoord, maar hem nog nooit in levenden lijve ontmoet. Laat staan dat ik hem heb mogen berijden. Daar, op de beursvloer, heb ik hem in elk geval al eens over zijn schouder geaaid. Zijn geur opgesnoven. Hem diep in zijn eh, koplampen, gekeken… (Er zat een Gekko op zijn neus!) Zijn gespierde bottocks bewonderd…

c-wiesmann-mf5-0547

c-wiesmann-mf5-0593

Binnenkort ga ik ‘all the way’ met deze ster met z’n krachtige M-BMW-hart: de GT MF5 van Wiesmann. Een bezoekje aan de fabriek, een interview met zijn makers en een middagje rijden is toegezegd…. JIPPIE! Viola blij. Viola verliefd!

c-wiesmann-mf5-0627

12 Comments on “Bezoek aan Wiesmann

  1. Viola, ik breek nu wss je hart, maar ik heb hem in het echt gezien en hij ziet er erg wanstaltig uit! Enorme draaicirkel, zeer tailhappy, en niet echt mooi… Nochtans had ik ook anders verwacht, er staan nl meerdere Wiesmanns op mijn verlanglijst.

  2. Dat tailhappy kan ik overigens niet aantonen, maar als je helemaal naar achter zit en de voorwielen ver naar voor, kan hij wel een goeie drifter zijn, maar dat doet er niet van af dat hij bij wat gas in een bocht hoogstwaarschijnlijk vroeg zal beginnen uitbreken.

  3. Lieve Vlae: jij vindt Clooney waarschijnlijk ook wanstaltig πŸ˜‰ Smaken verschillen! En over zijn tailhappiness: BMW Z4? Zit je ook vrij ver naar achteren plus lange neus voor je neus. 😎

  4. @ Viola
    Maar deze heeft veel meer vermogen dan een Z4 M CoupΓ©! En idd: geen idee wat vrouwen graag zien! πŸ˜€ Ik vond het wel waard om de ontgoocheling even te melden, want ik had verwacht een prachtige klassiek correcte auto te zien, maar in werkelijkheid valt hij weinig op… (stond weliswaar naast een Carrera GT, een Ariel Atom en een Porsche 356, dus werkelijkheid is hier enkel een tijd- en ruimtegebonden begrip. πŸ˜› ) Hij lijkt een beetje op een hotrod, weliswaar een zeer goeie, maar klassiek met een andere noot eraan, en laat ik nu echt geen fan zijn van hotrods (techniek etc: respect! Het feit dat het allemaal een oldtimer overkomt: tsss…).

  5. Jaja, goed gemotiveerd weer. I salute you. πŸ˜‰
    Maar ik zie hem erg graag. En dat voor iemand die absoluut niets met klassiekers heeft… Komt wrsch door geprononceerde neus. πŸ™‚

  6. Maar hoe zou jij hem dan willen? Want zoals hij er op de prentjes bij staat, vind ik echt jammer: serene velgen alleen al zouden (voor mij) een wereld van verschil maken! En jep, als er iets is waar ik goed in ben, is het wauwelen over iets wat eigenlijk gewoon een mening is. πŸ˜›

  7. Op de ‘prentjes’ komt hij idd niet helemaal tot zijn recht. Maar dat heeft wat mij betreft niet zoveel met de auto himself te maken – velgen vind ik super – als met de fotografie en achtergrond. Wacht maar tot David en ik klaar met hem zijn… Keep u posted!

  8. Ik heb gehoord (geruchten dus) dat zelfs sommigen binnen de Wiesmann gelederen de MF5 wat overpowered vinden.
    De sfeer in de oude ‘Manufaktur’ was geweldig, ik hoop dat dat op de nieuwe locatie niet anders is.
    Ik heb ook nog een ritje van ze tegoed. Moet dit jaar toch maar eens naar DΓΌlmen, nadat ik in de HB Special gereden heb of zo!

    Wil je foto’s van de oude Manufaktur zien? Kijk dan maar eens hier: http://www.klassiekerrally.nl/index.php?page=wiesmann-2007
    Het zijn enthousiaste luitjes, op onze vraag of er misschien een Wiesmann bij de Klassiekerrally zou mogen staan kwamen ze met twee stuks! We hebben ze lekker mee laten rijden en zo de bestuurders en hun bijrijdsters een leuke dag bezorgd πŸ™‚
    http://www.klassiekerrally.nl/index.php?page=kr-2007

  9. Ik vind ze wel wat hebben die Wiesmann’, maar met de MF5 hebben ze de bal precies wel misgeslagen. Er schiet gewoon te weinig van de klassieke lijnen over. En het interieur vind ik ook al geen voltreffer. Ik wil mijn klokkenwinkel voor mijn neus en niet in het midden.

    Desondanks is het wel een auto die zijn plaats in de autowereld heeft veroverd en er ook recht op heeft. Benieuwd naar je verslag.

  10. De orginele Wiesmann is gewoon een mooie auto. Maar deze MF5 is niet al te fraai. Het lijkt dan ook op een racewagen, een een racewagen hoeft, zoals we weten, niet perse mooi te zijn maar functioneel. Maar ik moet het je toegeven Viola, er zijn slechtere wagens om verliefd op te worden πŸ˜‰ .

Leave a Reply to Archiebald Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*