AutoRAI nieuwe stijl – al dertien afzeggers

Al dertien afzeggers zijn er voor wat betreft de AutoRAI nieuwe stijl, waarbij alle auto’s (450 a 500 in plaats van de gebruikelijke 350 bij vorige AutoRAI’s) over zeven paviljoenen worden verdeeld. Wat jammer! De merken die ondanks deze verfrissende nieuwe en goedkopere opzet niet meedoen zijn: Fiat, Lancia, Daihatsu, Honda, Nissan, Peugeot, Subaru, Mitsubishi, Dacia, Spyker, SsangYong, Ferrari, Citroรซn en Renault. Twijfelaars op dit moment zijn nog: Ford, Cadillac, Corvette, Hummer en Donkervoort. Samen vertegenwoordigen deze merken ongeveer 38 procent van de totale Nederlandse jaarverkopen.

Ik sprak net Pierrette van Harten, PR-dame van Peugeot Nederland en zij vertelde: “Een groot deel van het beursbudget is Frans budget en als we niet zelf kunnen bepalen hoe we op de AutoRAI staan, dan steken we er liever helemaal geen geld in. Alleen maar paviljoens zien we niet zitten, want we wilden al het nieuws dat we begin volgend jaar in Geneve laten zien ook in de RAI laten zien. Dat gaat niet op deze manier. Dus hebben we gekozen om het dan maar niet mee te doen. Is in deze financieel moeilijke tijden ook goed om wat vlees op de botten te houden voor de moeilijkere tijden die eraan komen.”

Ik kan erin komen al vind ik het wel ontzettend jammer. Ik had bijvoorbeeld graag al die kekke Franse cabrio’s op het topless paviljoen willen zien schitteren… ๐Ÿ™
Zit er niets anders op dan hier maar even wat zonnige Peugeotjes te exposeren.

8 Comments on “AutoRAI nieuwe stijl – al dertien afzeggers

  1. Nou ja dat men niet zou komen waren er ook al voor de nieuwe opzet bekend was? Wel zeer jammer dat PSA er niet is.. Dat is wat mij betreft de lol er ook wel af. Geen AutoRAI dan maar voor mij volgend jaar.

  2. “Is in deze financieel moeilijke tijden ook goed om wat vlees op de botten te houden voor de moeilijkere tijden die eraan komen.”

    Volgens mij is het juist in economisch moeilijkere tijden belangrijk je gezicht te laten zien. Reclame maken dus!
    Maar wie ben ik…

  3. Ja, zit ook wat in. Maar Peugeot is er het merk niet naar om erg op de voorgrond te treden. En er zit ook wat in de uitdrukking: als je geschoren wordt, moet je stilzitten. ๐Ÿ˜‰

  4. Peugeot wil een eigen stand, dat is te begrijpen want zet die nieuwe 308 maar eens langs een subaru impreza op hetzelfde paviljoen. Wie kijkt er nog naar de Peugeot?

  5. Klassiekerrally, daar ben ik het niet mee eens. Als het economisch slechter gaan , zoeken bedrijven de meest kleine dingen op , waar ze op kunnen besparen. Vaak gaan reclamekosten dan ook drastisch omlaag. Gaat het bij produkten met een “houdsbaarheiddatum” dan is het wel noodzakelijk maar helaas geldt dat niet bij auto’s. Kijk op moment naar BMW. Ze leggen de produktie stil en schrappen zelfs een aantal modellen. Bedrijf heeft simpelweg de middelen niet meer om meer reclame te maken in de slechtere tijden. Vaak gaan ze efficienter en effectiever met hun middelen om..Besparen is dan vaak een goede optie.

  6. @Ben: niet helemaal mee eens. Want de mensen die misschien anders nooit naar de Peugeot stand gaan – zoals de Impreza-fans – zien die Peugeot nu wel van dichtbij. En denken dan misschien toch: he, helemaal niet gek…

Leave a Reply to Klassiekerrally Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*