De mooiste rondingen volgens AMG

De mooiste rondingen volgens AMG

Vandaag blijf ik nog even in de sfeer van het merk met de Ster, van de supersporttak AMG deze keer. Onlangs viel bij mij namelijk dit speciale tijdschrift op de mat: CURVES Magazine. Ik werd er heel blij van, want het is een meer dan 160 pagina’s tellende glossy die gaat over de mooiste stuurmanswegen – en dus curves – die je als automobilist tegen kunt komen. De eerste editie van Curves verkent de spann

ende bochten die de Franse Alpen voor elke autoliefhebber tot een feest maken. Curves laat  alleen bochten zien, vrijwel allemaal vanuit het perspectief van een bestuurder.

AMG-Curves

Door de prachtige fotografie en de perfecte druk- en papierkwaliteit is Curves een waar collectors item. En natuurlijk: handig om mee te nemen om een reis – of omweg – te plannen. (Tipje aan AMG: is een App daarvoor niet handiger?) Van elke route wordt bijvoorbeeld afstand, reistijd en het hoogteverschil aangegeven. Daarnaast zijn er goede tips voor restaurants en hotels. Want zit je eenmaal op de routes die in Curves beschreven worden, dan wil je ze niet meer verlaten.

In 2012 verschijnen nog twee Curves, die volledig in het teken staan van prachtige rondingen en ideale lijnen in Zuid-Tirol en Zwitserland. Het is geen toeval dat juist AMG dit fraaie magazine uitbrengt. AMG-rijders en -liefhebbers weten allemaal dat een rechte lijn de kortste verbinding tussen twee punten is, maar ze weten vooral dat een bocht de meest amusante is.
Eeen voorproefje van Curves is te vinden via deze site. Hierop is Curves ook te bestellen voor € 15,00. Er is keus uit een Engels- en een Duitstalige editie.

6 Comments on “De mooiste rondingen volgens AMG

  1. Het is geen toeval dat juist AMG dit fraaie magazine uitbrengt.
    Het lijkt wel of je nu een regeltje uit hun persbericht hebt geknipt…
    Eigenlijk past dit blad heel goed bij een merk als Lotus. Bij AMG denk ik toch nog steeds aan dikke Duitsers met een dito portemonnee die luidruchtig de aandacht trekken… Zal wel aan ‘n incidentje in Siena liggen denk ik. (Zie mijn Mille Miglia verslag).

  2. Een recht stuk weg is de kortste verbinding tussen twee bochten! Volgens mij is Klassiekerrally een beetje jaloers; hij had graag gewild dat dit blad van Lotus kwam. Lijkt me een erg mooi blad, ongeacht de afzender.

  3. Jaloers niet, maar het had (ook) erg goed bij Lotus gepast. Het lijkt mij namelijk ook een erg mooi blad.
    En de naam Lotus kan je wat mij betreft vervangen door elk merk dat scherp sturende glimlach-op-je-gezicht-toverende auto’s maakt. En iedereen krijgt van een andere auto een glimlach, dus AMG past ook in ‘t rijtje (vooruit dan maar 😉 )

  4. 🙂 Inderdaad. Wel slim van die Duitsers om er – hoppa – een blad van te maken, toch? Is dat geld van die eventuele dikke, opschepperige klanten goed besteed, toch? Ach, wellicht zou ik ook gaan patsen als ik een SLS AMG kon betalen. Niets menselijks is ons vreemd?!

  5. En Lotus houdt zich dezer dagen sowieso voornamelijk bezig met het recruteren van derderangs ‘rap’ producers als consultant…

Leave a Reply to Eric van Spelde Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*