Wat vrouwen willen

Het Amerikaanse GM Fleet hield een onderzoek onder 1000 van hun vrouwelijke klanten. En daar kwamen – volgens de heren althans – opmerkelijke zaken uit.

Als vrouwen shoppen voor een nieuwe auto let namelijk maar minder dan 10% of de auto wel GROEN is. Dat haalt de theorie dat vrouwen zo vreselijk begaan zijn met het milieu finaal onderuit. We hebben het hier dan wel over GM klantinnen, maar het is wel van de afdeling Fleet. Daar zitten dan wellicht weinig Corvette-liefhebsters bij, maar vooral zakelijke rijdsters.


Wat vinden de dames dan wel belangrijk als ze een nieuwe auto kopen?
Met stip op nummer 1 met 30% van de stemmen: een navigatiesysteem. Niet verrassend.
Nummer 2 met 17% van de stemmen: Een goede stereo-installatie. Ze willen vooral ook een iPod of MP3 dock. Mijn idee.
Nummer 3 met 15% van de stemmen is: airconditioning, of liever gezegd: klimaatbeheersing. De duurdere uitvoering dus waarbij je ook de graden kunt instellen, ook afzonderlijk van bestuurder en passagier(s) en voor en achterin. Niet te versmaden, inderdaad.

Andere zaken waarvoor vrouwen vaak kiezen zijn: zonnedaken, parkeersensoren en infotainment-systemen voor de kids. Hetgeen waar vrouwen absoluut niet zonder willen tijdens het autorijden is, volgens 46% van de stemmen, muziek!

1 Comment on “Wat vrouwen willen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*