Trends, die er niet zijn

Net las ik een artikel in NCR Next over autokleuren waarin wordt gezegd dat de terracotta-kleurige auto zeer trendy is. Waarschijnlijk is het komkommertijd bij Next, wilden ze graag een auto-onderwerp, maar helaas geen verstand van het onderwerp en dus hebben ze maar wat gedaan. In elk geval heb ik me hevig zuchtend door de tekst geworsteld; die trend heeft deze stukjestikkende ‘trendwatchster’ waarschijnlijk uit haar groene duim gezogen. Volgens het artikel zou de kleur zeer in opmars zijn – het wordt zelfs als kop gebruikt: ‘Bloempotkleurige autootjes. Overal zie je ze’. Het komt volgens de schrijfster en een of andere kleurmanager van Akzo Nobel omdat een aardekleurige auto in ons hoofd beter is voor het milieu dan een anderskleurige. Waarschijnlijk zitten die mevrouw en die meneer iedere dag met een bloempot op hun hoofd in hun volkstuin op wortels te knagen ofzo. Ik heb in elk geval NOG NOOIT een terracotta-kleurige auto gezien. Wel is wit een trendy kleur die je steeds meer ziet en ook zijn matte kleuren of in veel schakeringen glinsterende metaallak in. En mogen ook felle kleuren zoals oranje weer. 

2 Comments on “Trends, die er niet zijn

  1. Inderdaad, WIT is dé kleur op dit moment – al is ‘t vandaag Koninginnedag 😉
    Mat trouwens ook, zoals je in januari schreef bij die Gallardo… Ze bedoelen vast zo’n terracotta-kleurig interieur 😀

  2. Nee hoor, ze bedoelen echt bloempotkleurige auto’s. Het mens is gek. Ze hadden gewoon het idee: we schrijven een artikel over kleurtjes. Laten dat door een dame optekenen. En dan is het hip. Ho, ho, ho! (Ik doe alvast de Kerstman).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*