Renault’s ludieke actie

Dit bericht over Renault vond ik op ‘t Internet:Een reclamecampagne voor de nieuwe Renault Twingo is Twingo-rijders, vooral vrouwen, in het verkeerde keelgat geschoten. Bij Renault kreeg men 400 klachten, de Reclame Code Commissie ontving er 25. Wat was nu het ENORRRME probleem? 30.000 vrouwelijke eigenaren van de ‘’oude” Twingo vonden onlangs een ‘handgeschreven’ brief in dito envelop met postzegel op de deurmat. De schrijver, die ondertekent met ‘Veel liefs, M.’ doet voorkomen alsof hij de geadresseerde al jaren kent.

twingo-brief.jpg

Het verbaasd mij oprecht dat er mensen zijn die over zo’n actie struikelen. Hadden zij niet meteen door dat het om reclame ging? Nee dus. Ik zeg tegen deze vrouwen: GET A LIFE!

renault-twingo.jpg

Renault betreurt de actie en biedt excuses aan. ,,Het grootste probleem zit in de onduidelijkheid van de afzender. Vanaf vandaag gaan 30.000 persoonlijke excuusbrieven de deur uit,” laat een woordvoerder weten. “Het was een teaser. In de volgende brief zouden de vrouwen uitgenodigd worden bij de dealer.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*