Opel Agila Event

Gisteren werd ik thuis opgehaald door een lieftallig fotomodel Gaby die me in Opels nieuwe Agila naar de P.C. Hooftstraat chauffeerde. Niet om te shoppen, maar om een grappig Opel-event bij te wonen. In de stylisch schoenenzaak Shoebaloo (de schoenen die ik leuk vond kostten 498 euro, dus ik heb ze maar laten staan…) werd namelijk onder andere een zeer bijzondere schoen geintroduceerd. Volgens een onderzoek dat Opel liet uitvoeren door MeMo2 onder ruim 1.200 vrouwen bleek dat een kwart van hen de auto beschouwt als de ultieme accessoire. En voila: de Opel-schoen werd geboren, kijk maar:

De schoen is gemaakt door beeldend kunstenaar Luca Stappers die het unieke paar in samenwerking met model maker Simon Deering doopte tot de ‘Agila City Heels’.
Het paar schoenen, met de neus van de nieuwe stadsauto, werd in aanwezigheid van een batterijtje BN-ers zoals Georgina Verbaan, Victoria Koblenko, Nikkie Plessen, Lieke van Lexmond en Maik de Boer geïntroduceerd. Uiteraard door een prins die zijn witte paard voor deze gelegenheid had verruild voor een witte Agila…

Het was een grappig evenement dat wel past bij zo’n kek stadsautootje en bij het merk Opel dat de laatste jaren heel erg druk is met het winnen van vrouwenharten.

Opvallende uitkomst uit het onderzoek was overigens dat maar liefst 26% van de vrouwen een nieuwe auto zou willen aanschaffen via het Internet. Ik zou het zelf niet gauw doen, ik wil de auto toch live zien en voelen en vooral rijden. Maar ik denk wel dat er wat in zit. In Nederlands besteedden we vorig jaar maarliefst 3.9 miljard aan aankopen via het Internet; gemiddeld 530 euro per persoon per jaar. Daarbij zijn er prima car-configurators waarmee je je auto zelf kunt samenstellen met de juiste velg, de juiste bekleding etc en hem van alle kanten kunt bekijken. En: je bent meteen af van de verkoper en hoeft niet te onderhandelen over de prijs. Bijna de helft van de ondervraagde vrouwen vindt het kopen van een auto overigens net zo leuk als een dagje shoppen. Een kwart van hen doet dat overigens liever niet bij een dealer of garagebedrijf. Dat komt vooral omdat ze het vervelend vinden om te moeten onderhandelen en niet van autoverkopers houden.

Opel haakte aan de uitslag meteen een aanbod vast: het merk introduceert een zeer speciale uitvoering van de nieuwe trendy Opel Agila die alleen verkrijgbaar is via deze site. De auto heet ook Agila.COM, is er in gelimiteerde ‘oplage’ van vijftig stuks, kost 14.449 euro en heeft wat leuke extra’s aan boord zoals navi met een tv-scherm. Hij wordt op het door jou gewenste adres afgeleverd en natuurlijk kun je eerst bij de dealer een proefrit gaan maken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*