AutoRAI 2011: leuke merken present

autorai headerGisterenmiddag was het weer bijtukken geblazen tijdens de tweede persconferentie van de AutoRAI 2011. Het persbericht werd weer op scherm geprojecteerd en keurig opgelezen door de dienstdoende heren van de RAI en de RAI Vereniging en iets anders dan meelezen kun je eigenlijk niet waardoor de oogleden al gauw beginnen te zakken. Woorden als ‘ouderwets’ doen mij bovendien het ergste vermoeden voor deze editie van het ‘autofeest’; al lijkt het buitenplein waarop allerlei mee-rijd acties lopen en stuntwerk zal worden vertoond, (hopelijk is het leuk weer in die week) wel weer eens wat anders. De Bleekemolens zullen hun best doen, I’m sure.

Applaus-Ferrari-FF-side

Ik had even een kleine opleving bij het nieuws dat er een aantal bijzondere merken stands zullen bezetten. Met name zijn dat Fisker, Tesla, Landwind, Infiniti, Ferrari (vertoont o.a. de FF) en Heijsdijk. Die laatste moest ik even googlen, nooit van gehoord, maar het is een klein exotisch Nederlands merk dat sinds begin vorig jaar actief is. Hun eerste model heet de 2500SF en het betreft een kitcar met de Porsche 944 als donorauto.  

Heijnsdijk1

8 Comments on “AutoRAI 2011: leuke merken present

  1. Die Heijsdijk heb ik vorig jaar op het Concours d’élégance bij Paleis het Loo gezien. Afzichtelijk gedrocht (ja, dat is dubbelop, bewust). Slechte afwerking, verouderde techniek.
    De AutoRAI… Mij zul je er niet aantreffen.

  2. Sorry… Ik zie gewoon liever een redelijke 944 dan een top Heijsdijk. Knap dat ze zoiets kunnen maken, doe ik ze niet na. Maar het is overduidelijk een kit car en de styling is ook ehm… bijzonder.

    En wat de AutoRAI betreft: Dat ligt meer aan mij dan aan de AutoRAI. Heb gewoon niet zoveel met de doorsnee moderne auto.
    (zal voortaan proberen iets genuanceerder te reageren 😉 )

  3. Hij was ook aanwezig op de Retromobile 2010.
    wat ik altijd jammer vind is dat er een donor voor opgeofferd word.

  4. TIM, ik denk dat het aantal Heijsdijks vrij beperkt blijft en dat de meeste donorauto’s nou niet echt in topstaat zullen verkeren.

    Als je alle kosten van het bouwen van zo’n Heijsdijk eens bij elkaar op zou tellen… Hoe interessant wordt een gebruikte Wiesmann dan?

  5. Ligt eraan hoe mooi je hem wilt hebben, vermoed ik. Afwerking op ‘fabrieksstandaard’ met alleen maar nieuwe onderdelen = koop maar een Wiesmann. Zelf in je garage beunen onder gebruikmaking van zoveel mogelijk donoronderdelen, ook in het interieur = misschien te doen voor een mille of vijftien (ik doe maar een gooi)? Maar goed, ook voor dat geld is genoeg aantrekkelijks te koop op de tweedehands markt, vooral als je genoegen neemt met het stuur aan de ‘verkeerde’ kant…

  6. Maar dan heb je er niet zelf aan lopen klussen. Juist het (ver)bouwen van zo’n auto is part of the fun. Zou dan zelf eerder een Burton kiezen.

  7. Om het klussen/knutselen is een Burton denk ik super, maar als auto is het niet te vergelijken met iets op Porsche basis.
    Welke van de twee een grotere grijns op je gezicht tovert, hangt echter niet per definitie af van de cijfertjes…

Leave a Reply to Eric van Spelde Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*